Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Är du smartare än mig

5 rätt av 5, där ser man. 

Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis

Fast det handlar inte om smarthet, utan om allmänbildning. 

• JuliaåRonjasmammis
    Tonx skrev 2011-05-27 22:37:57 följande:
    Eller onödigt vetande! ^^
    Så sant så! Jag kan ibland svara rätt på de mest konstiga frågor, men om någon frågar var jag har mina glasögon eller min plånbok så är risken rätt stor att jag svarar fel!
    Donna01 skrev 2011-05-27 22:39:36 följande:
    Men man måste vara lite smart för att vara allmänbildad!
    Mja, lite sådär normalintelligent räcker. Framför allt om man har lätt för att få saker att fastna i minnet. Sen spelar såklart intresse in också. Jag kan för mitt liv inte skilja på vissa fotbollsspelare, men kan rabbla konståkare på löpande band.

• JuliaåRonjasmammis
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-05-27 22:58:10 följande:
    Så sant så! Jag kan ibland svara rätt på de mest konstiga frågor, men om någon frågar var jag har mina glasögon eller min plånbok så är risken rätt stor att jag svarar fel!
    Donna01 skrev 2011-05-27 22:39:36 följande:
    Men man måste vara lite smart för att vara allmänbildad!
    Mja, lite sådär normalintelligent räcker. Framför allt om man har lätt för att få saker att fastna i minnet. Sen spelar såklart intresse in också. Jag kan för mitt liv inte skilja på vissa fotbollsspelare, men kan rabbla konståkare på löpande band.
    Och nu skrev jag precis att jag inte är sådär jätteintresserad av varken mina glasögon eller min plånbok, hahahaha!  
  • JuliaåRonjasmammis

OBS! OBS! OBS! LÄS INTE DETTA INLÄGG OM DU INTE VILL FUSKA!!

Jag tog faktiskt älgfrågan bara för att min kära far en gång gjorde misstaget att försöka "skoja lite" med en älgko genom att "muhuöa" lite åt henne.  Han har, enligt egen utsago, aldrig sprungit snabbare i hela sitt liv! Däremot var han lite mindre och smidigare än en älgko och kom därmed undan med andan i halsen.

Han tog efteråt reda på hur snabbt en älg verkligen kan springa, och jag tror att han då fick svaret över 60 km/h.

Svar på tråden Är du smartare än mig