När kan man vara säker på att man INTE vill ha barn?
Lägger det under relationsproblem för det kan mycket väl bli ett problem längre fram...
Jag undrar: När vet man att man inte vill ha barn helt säkert?
Jag är 28 år och känner inte den minsta längtan efter barn, är inte mogen för det öht men vet inte ens om jag vill i framtiden. Och när är framtiden? min sambo är 35 och han vill inte bli pappa för sent, fast han vet att jag inte vet om jag vill men stannar ändå. Men hur vet jag att jag verkligen inte vill ha barn? Ok om jag varit 20, men jag börjar närma mig 30 och är inte ett dugg intresserad. Tänk om det går 3 år till och jag fortfarande känner så här? Jag kan väl inte gå runt i i all evighet och säga att "Jag vet inte, det kanske kommer längre fram". Det finns ju faktiskt ett bäst före datum på barnafödande... Som det känns nu så kan jag inte ens säga att "jo men det kommer, jag behöver bara tid för det och det" för jag vet inte om jag vill, alls! även om min sambo vet om detta och om man ska vara krass kan han ju välja att säga nej tack, då drar jag. Men han vill ju vara med MIG och ingen annan, men jag är rädd att det ska gå för lång tid och sen så blir det inga barn och han känner sig för gammal och så fick han inga barn... Och snälla, säg inte att jag är ung och har många år på mig, det hade varit en sak om jag vetat att jag ville men bara behövde klara av en utbildning eller så först, stärka upp ekonomin osv. Men jag vet ju inte alls =(