• rere88

orolig...vill ha snabba svar!

Födde min son 23 april och har fortfarande avslag, är nu grå/rosa i färgen, men när jag nyss gick på toa var där jättemycket blod i bindan. Är det något jag borde få kollat eller är det så att min första mens kommit?
    Helammar, om det hjälper för o komma fram till varför jag plötsligt blöder jättemycket.
    Tacksam för svar då man ju är orolig att något ska vara fel!

• Svar på tråden orolig...vill ha snabba svar!
  • Spexig

Som jag minns det gick det lite fram o tillbaka hur mycket som kom. Jag hade avvaktat o sett, fortsätter det (eller du får ont eller så) bör du kanske ta kontakt med din bm, men jag gissar att det kommer gå tillbaka igen.

• Mom2006

Så länge inte det luktar konstigt tror jag inte det är någon fara. Kan vara mensen som kommit igång. Ring för säkerhetsskull till Mvc på måndag och förhör dig eller runt kk om det blir värre.

• rere88

Spexig>>> ont var? Har haft ont i ländryggen senaste 3 dagarna.

• Fridaa87

Jag blödde ca 10 veckor med minsta som nu är ett år nästa evcka.. första veckorna var det ganska mycket blod, sen övergick det i rosa flytningar och rätt var det var ca 5-6 veckor efetr förlossningen så kom det mycket blod igen, som riklig mens och var så ett par dagar bara sen blev det rosa flytningar igen, sen slutade det helt några dagar och sen rosa aktigt igen och sen slutade det helt.. men det höll på fram och tillbaka ca 10-12 veckor iaf.. har ännu inte fått tillbaka min mens :S

• Sharky

Jag blödde först i några veckor, och det blev mindre och mindre för varje dag.
    Sen pötsligt kom det tillbaka, med en störtblödning, och så höll jag på och blödde rätt rikligt i två veckor till.
    Allt som allt höll det på i ungefär 8 veckor, men sen försvann det,
    Frågade läkare då, och enligt honom är det inte alls ovanligt att blödningarna kommer och går.
    Jag helammade också!

• Spexig
    rere88 skrev 2011-05-28 08:05:32 följande:
    Spexig>>> ont var? Har haft ont i ländryggen senaste 3 dagarna.
    Hm, jag tänkte på magen, typ kramper. Sånt ska man ju alltid hålla koll på.
  • Gizzie

Jag hade rester kvar av moderkakan i 10 veckor. Och de luktade hemskt från avslaget och så hade jag som mensvärk hela tiden. Och det kom klumpar och bitar, blev skrapad efter 10v

• rere88

Tack för alla svar men nu undrar jag om det även är vanligt med en stor klump i bindan? Bytade nyss o där var lika mycket blod som i morse plus en stor klump.

• Fridaa87

Det är ju rätt nyligen du födde barn och jag tror inte det är nån fara... det komemr koagler ibland... jag minns när jag var på BB och en av de nyblivna mammorna frågade om det var normalt om det kom en STOR klump... som en tennisboll i storlek och det var helt normalt... det har ju bara gått ca en månad sen din förlossning och det kommer rester och blor som klumpat ihop sig osv... men som någon annan i tråden sagt, får du ont eller om det börjar lukta konstigt så ring BM

Svar på tråden orolig...vill ha snabba svar!