• Thez

Min bebis vägrar napp......

Min tjej på 2 månader vägrar ta napp, har testat mams 0-6 månader och esskas 0-6 månader, både silikon o latex, men hon spottar bara ut dom. Jag vill att hon ska napp pga att hon använder mig som napp, och jag får sitta med henne nästan hela tiden vid bröstet. Hon stiger bra i vikt så tillräckligt borde hon ju få i sig......

Har sökt en massa på nätet och fått tipset om bambinos "kulnappar" men ringde till en barnaffär o frågade om dom hade dom, men hon sa att dom slutat tillverka dom napparna   Min hittade några andra nappar på en sida som hette www.babynapp.se och hittade några runda där. Är det nån som vet om det e samma slags napp????

Mina barn betyder ALLT........
  • Svar på tråden Min bebis vägrar napp......
  • Frontline

Våran flicka är snart 6 månader och totalvägrar napp så nu har vi sagt att vi inte ska försöka mer och hon får klara sig utan..
    Ge det ett tag till så ska du se att din flicka blir bättre, våran hade mamman som napp tills hon var ca 3 månader men nu är det inget sådant längre...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • u77

Det kan ta en tid innan nappen sitter kvar sas.
    Om man vill att bebisen ska ha napp så får man truga med den ofta och hålla fast den lite löst tills de hittar sugtekniken på den.

• lövet2

Jag skulle nog råda dig till att skippa nappen. Att hon äter titt och tätt är bara bra för din mjölkproduktion, och du kommer snart att märka en stor skillnad i det fallet. Utan napp slipper du många bekymmer som annars kan skapa problem i ett par år framöver ...

• minSaile

Bägge mina barn spottade ut sina nappar när dom var 4 månader, innan dess så hade vi försökt tvinga på, och efter det så brydde vi oss inte mer. Dom fick suga på gosedjur, mjuka bollar och annat sug och tuggbart. Det gör absolut inget om ditt barn aldrig tar napp mer

• u77
    lövet2 skrev 2011-05-28 12:24:16 följande:
    Jag skulle nog råda dig till att skippa nappen. Att hon äter titt och tätt är bara bra för din mjölkproduktion, och du kommer snart att märka en stor skillnad i det fallet. Utan napp slipper du många bekymmer som annars kan skapa problem i ett par år framöver ...
    Många bekymmer...som?
  • lövet2
    u77 skrev 2011-05-28 12:28:10 följande:
    Många bekymmer...som?
    Tja, en lång period när babyn vaknar så fort nappen trillar ur. Utslag runt munnen för att det blir som ett våtvärmande omslag med den där fuktiga plasten. Jaga nappar under sängen på nätterna. Få utflykter och resor förstörda för att nappen glömdes hemma. Senare problem med talet för att nappen alltid är i munnen. Framtänder som i efterhand behöver tandställning pga nappen. Och så ska ju nappen vänjas av med så småningom, vilket kan innebära att barnet inte längre kan somna på kvällarna ...
  • Annaa1988

Min dotter vägrade också napp, och idag när hon är snart 2 år är jag TACKSAM för det!
    Jag slipper vänja av henne vid nappen, och min dotter har mig som tröst istället för att jag trycker in en napp i truten på henne så fort hon piper.

• Thursday
    lövet2 skrev 2011-05-28 12:32:58 följande:
    Tja, en lång period när babyn vaknar så fort nappen trillar ur. Utslag runt munnen för att det blir som ett våtvärmande omslag med den där fuktiga plasten. Jaga nappar under sängen på nätterna. Få utflykter och resor förstörda för att nappen glömdes hemma. Senare problem med talet för att nappen alltid är i munnen. Framtänder som i efterhand behöver tandställning pga nappen. Och så ska ju nappen vänjas av med så småningom, vilket kan innebära att barnet inte längre kan somna på kvällarna ...
    Jag tycker att napp är toppen! Vad gäller dina nackdelar så kan det ju säkert vara så. Dock är det ju inget självskrivet att det blir så. Sonen har aldrig vaknat när nappen trillat ur, aldrig fått några utslag runt munnen, mer än tre nappar behövs inte vid sängen för att alltid kunna nå en reserv smidigt, pratar som ett vattenfall. Fast det är klart, är man sjukt virrig och brukar glömma saker kan det ju vara problem om man aldrig kommer ihåg. Det har dock hänt en gång för oss, och då finns de ju att köpa i affärerna. Hur det går med tänderna vet vi ju inte, och inte med avvänjningen heller så där får jag väl återkomma. Kan tillägga att jag själv slutade rakt av med napp vid omkring tre års ålder och aldrig hade några problem med det.

Däremot så är nappen toppen för sonen vid många andra tillfällen. Han gillar inte gosedjur, och vid t.ex. tråkiga bilresor är det toppen med nappen och lite musik, han slappnar av bättre med den. Samma när man är på stan och helt enkelt måste göra ärenden och ha honom i vagnen. Han kommer lättare till ro med nappen än utan (kan tillägga att på dagis använder han aldrig napp pga ett missförstånd, och han klarar sig finfint där med). Sover han lite illa, har mardrömmar och pratar och gnyr i sömnen så funkar det mycket bättre med napp i än att försöka trösta (särskilt som han fortfarande ligger i spjälsäng). Han vaknar mindre ofta då.
  • mia83

Vår kille vägrar också, han älskar sina tuttar..*suuuck* Tror det är samma napp ja, bambino är ju bara märket. Vi köpte vår runda på apoteket tror jag. Men det är lite förvirrande, det står ju både mam och bambino på dom.

• Natulcien

Hon är ju bara två månader, och kommer snart att sluta "ha dig som napp", och då kommer ni inte att behöva napp. Så varför börja?
    Min son ville inte heller ha napp. Vi trugade en period eftersom vi trodde att "bebisar ska ha napp"...
    Men han ville verkligen inte. (Smart bebis! Flört)
    Idag är han 7 månader och använder alltså inte napp, men sover jättebra och vi slipper nappar som tappas och dräller runt överallt. Glad

• mia83
    Natulcien skrev 2011-05-28 15:56:24 följande:
    Hon är ju bara två månader, och kommer snart att sluta "ha dig som napp", och då kommer ni inte att behöva napp. Så varför börja?
    Min son ville inte heller ha napp. Vi trugade en period eftersom vi trodde att "bebisar ska ha napp"...
    Men han ville verkligen inte. (Smart bebis! Flört)
    Idag är han 7 månader och använder alltså inte napp, men sover jättebra och vi slipper nappar som tappas och dräller runt överallt. Glad
    Mm fast det är inte alltid så. Våran har fyllt 7 månader och använder mig fortfarande som napp, men no end in sight.
  • framsteg

Det är samma typ av napp som bambinos, ja.

En del babyproffsen har fått in nya kulnappar från baby nova / nova care. Vi tillhörde de som hade bambino men som nu köper de andra. Känns dock lite saftigt med 69:- för ett 2-pack, men hellre det än 184:- för ett tvåpack bambino (tradera just nu...)

• Pinglan73

Min lilla skrutt vägrade napp tills han var 5 månader (är nu 8 mån) sen gick det helt plötsligt bra med NUK-nappen i latex. Har inte provat någon annan. Han började sent med nappen, kanske jättetokigt att börja med den då, men den är bra att ha ibland när han är lite "tuttig". Han har ammat mycket så jag tycker det var skönt att bli lite avlastad Flört Orkar inte tänka på att ta fajten att sluta utan tar det den dagen som det kommer, just nu löser nappen en del gnällstunder.

• mamma 10
    lövet2 skrev 2011-05-28 12:32:58 följande:
    Precis av dessa anledningar har vi precis vid 7 månaders ålder vant av vår tjej!! Och nu sover hon hela natten, istället för att vakna efter att ha tappat nappen!! Och jag slipper leta igenom hela sängen för att hitta den!:)
  • Zixi

Min 10 månaders har bara precis nu börjat använda napp, som leksak... Vi har verkligen försökt lära henne ta napp, började tom på bb, men det hjälpte inte.

2010-07-20 3040/50
  • Ingrid83

Strunta i nappen du.. Min dotter vill inte heller ha napp men hon har en snutte som hon alskar har ett ganska manga sa jag kan tvatta dom.. Jag gjorde sa att jag spruta brostmjolk pa dom i borjan och nu behover jag inte gora det langre men hon kan inte somna utan sin snutte.. hon ar nu 4 manader

• the cupcake

Hej TS! Är lite nyfiken på hur det har gått med nappen? Hittade ni någon som funkade, eller blev det inget?

Svar på tråden Min bebis vägrar napp......