• Anonym (louise123)

Nygift,nytt liv..men lvuade barn

Mina barn har varit placerade i över 2 år. Har ett nytt liv med ny man osv. Om soc fortfarande anser att jag har alkoholproblem ,kan jag hänvisa till min man?...att han finns också här för barnen. Jag har tidigare självmedicinerat tills jag fick rätt diagnos. Inte dagligen utan då och då. Jag vet att jag har stor hjälp av min man.

• Svar på tråden Nygift,nytt liv..men lvuade barn
  • Anonym (louise123)
    Anonym skrev 2011-05-28 23:21:15 följande:
    Dricker du fortfarande?
    Nej! Inte i den bemärkelsen "dricker". Inga måsten och aldrig ngt sug. Däremot på fest dricker jag..den kvällen o inget annat. Har förklarat detta till soc.
  • Anonym

Har du testat med hemtagning?

• Anonym
    Anonym (louise123) skrev 2011-05-28 23:26:15 följande:
    Nej! Inte i den bemärkelsen "dricker". Inga måsten och aldrig ngt sug. Däremot på fest dricker jag..den kvällen o inget annat. Har förklarat detta till soc.
    Det kanske vore bra om du slutade dricka helt? Om soc har tagit barnen på grund av att de anser att du har alkoholproblem så borde du väl ha slutat dricka direkt?

Socialtjänsten anser nog att om man har alkoholproblem så klarar man inte att festdricka och därför kanske man har svårt att tro att du kan hantera spriten?
  • Anonym (hm)

Hur gamla är dina barn?

Det är väl inte bara att hämta hem dem när det passar, som om de är ett par kartonger man har haft undanställda medan man inte hade plats för dem. De har väl antagligen rotat sig i familjehemmet och det kanske inte är så lämpligt att rycka upp dem igen bara så där.

Barnen är inte till för dig. Tvärtom. Och har de det bättre där de är så... tough luck. 

• Anonym (louise123)
    Anonym skrev 2011-05-28 23:27:14 följande:
    Har du testat med hemtagning?
    Nix...har inte gjort något ännu. Läser på för fullt hur man ska göra hemtagning. MIN FRÅGA ÄR KAN SOC TA POSITIV HÄNSYN TILL MIN MAN? Att dom kan känna sig säkra gällande barnen. Nu är vi 2 vuxna här hemma som kan komplettera varandra.
  • Anonym

ring och berätta om dina positiva förändring å hör vad soc tycker :)

• Anonym (mä)
    Anonym (louise123) skrev 2011-05-28 23:26:15 följande:
    Men om det nu är alkoholen somär anledningen till oatt dina barn är placerade så varför slutar du helt enkelt int ehelt att dricka? Är det viktigare att dricka på fest än att få hem dina barn? Man kan ju mycket väl mena att du inte har insikt om du inte kan avstå trots att du har/har haft alkoholproblem även om det bara är vid festliga tillfällen.
  • Anonym
    Anonym (hm) skrev 2011-05-28 23:29:48 följande:
    Hur gamla är dina barn?

Det är väl inte bara att hämta hem dem när det passar, som om de är ett par kartonger man har haft undanställda medan man inte hade plats för dem. De har väl antagligen rotat sig i familjehemmet och det kanske inte är så lämpligt att rycka upp dem igen bara så där.

Barnen är inte till för dig. Tvärtom. Och har de det bättre där de är så... tough luck. 
    hur vet du att dom har det bättre där dom är?
    det kanske är hemskt i familjehemmet?
    tyvärr så har jag både sett och hört talas om hemska förhållanden i familje/jourhem..
    dom kanske inte vill något annat än att åka hem till mamma?

du kan ju faktiskt inte säga så, för du vet inte.
  • Anonym
    Anonym (louise123) skrev 2011-05-28 23:30:51 följande:
    Nix...har inte gjort något ännu. Läser på för fullt hur man ska göra hemtagning. MIN FRÅGA ÄR KAN SOC TA POSITIV HÄNSYN TILL MIN MAN? Att dom kan känna sig säkra gällande barnen. Nu är vi 2 vuxna här hemma som kan komplettera varandra.
    Självklart påverkar hela din familjesituation! 
Svar på tråden Nygift,nytt liv..men lvuade barn