Inlägg från: Anonym (louise123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (louise123)

Nygift,nytt liv..men lvuade barn

Mina barn har varit placerade i över 2 år. Har ett nytt liv med ny man osv. Om soc fortfarande anser att jag har alkoholproblem ,kan jag hänvisa till min man?...att han finns också här för barnen. Jag har tidigare självmedicinerat tills jag fick rätt diagnos. Inte dagligen utan då och då. Jag vet att jag har stor hjälp av min man.

• Svar på tråden Nygift,nytt liv..men lvuade barn
  • Anonym (louise123)
    Anonym skrev 2011-05-28 23:21:15 följande:
    Dricker du fortfarande?
    Nej! Inte i den bemärkelsen "dricker". Inga måsten och aldrig ngt sug. Däremot på fest dricker jag..den kvällen o inget annat. Har förklarat detta till soc.
  • Anonym (louise123)
    Anonym skrev 2011-05-28 23:27:14 följande:
    Har du testat med hemtagning?
    Nix...har inte gjort något ännu. Läser på för fullt hur man ska göra hemtagning. MIN FRÅGA ÄR KAN SOC TA POSITIV HÄNSYN TILL MIN MAN? Att dom kan känna sig säkra gällande barnen. Nu är vi 2 vuxna här hemma som kan komplettera varandra.
  • Anonym (louise123)
    Anonym skrev 2011-05-28 23:32:40 följande:
    ring och berätta om dina positiva förändring å hör vad soc tycker :)
    Jag har talat med soc face to face. Jag bara undrade om någon visste ifall en ny familjemedlem kan anses vara en "säkerhet" (min man) Han dricker inte överhuvudtaget. Jag jagar inte mina barn...väntar på soc.
  • Anonym (louise123)

Har haft enorma motgångar,pappa dog,bror tog sitt liv och förra året mördades min väninna. Och jag som mamma ska vara stark och inte känna ngt och inte göra bort mig så att säga.

• Anonym (louise123)

Därför att förr i tiden mådde jag så dåligt och sökte hjälp hos husdoktorn som sa att jag är utbränd. Hon gav mig piller och sjukskrivning. Alltså förblev jag hemma med mina tankar (innan jag hade barn) Jag VET att andra i samma sits går till närmaste "apotek" då man fortfarande känner sig nere. Efter låååånng tid träffar man rätt doktor. I mitt fall försvann alkohol suget. Jag fick rätt medicin. Jag anser att jag som vuxen människa har rätt att gå på en fest IBLAND! Som så många andra föräldrar gör. 

• Anonym (louise123)
    Dalton skrev 2011-05-28 23:56:18 följande:
    Om du försöker se det objektivt: att du har en närstående som intygar att du är bra; hur mycket vikt kan soc lägga vid det? Eller menar du att soc ska se honom som en stand in för dig?
    Ja attmin man faktist kan intyga om vårt liv tillsammans. Jag mår ju jättebra av honom..
  • Anonym (louise123)

Undrar varför soc har inte bett mig lämna kissprover ....ska nog göra det själv. Eller blåsprover..nån som vet mer?

• Anonym (louise123)
    Anonym (LVu mamma) skrev 2011-05-29 00:11:09 följande:

Lämna prover är dyrt.

Dem kanske inte velat betala det förrens du själv kommit underfund med att du måste hålla dig helt nykter

Kostar det att lämna prover? Varför lämnas vi föräldrar i vårt eget öde....Har läst att även föräldrar borde få hjälp för att sedan få hem sitt barn. Det värsta är att jag SA till soc att jag går ut en gång per månad vilket inte stämmer....går ut 1 gång på 2 månader. Och om så krävs behöver jag inte gå ut alls. men jag har gått o sagt så.
  • Anonym (louise123)
    Anonym (LVu mamma) skrev 2011-05-29 00:21:30 följande:

Ja, det kostar ganska mkt. Innan jag fck börja lämna krävdes remiss av socialtjänsten.

En fråga:

En personutredning har ju gjorts på dig och i utredningen som är grund för LVU så finns det även en sk. vårdplan, som skall beskriva vad socialtjänsten kräver utav dig för att göra en hemtagning.

Vad kräver dom?

Ärligt sagt så minns jag inte. Jag tog in mig på psyk nästa dag när barnet var borta. Alla papper har jag kastat. Minns att jag läste o sedan slängde jag rubbet. Jag minns att dom vill att jag ska studera/arbeta. Är långtidssjukskriven. Har fast anställning. Det stod nåt om missbruk men inte direktiv...att lämna prover eller så
  • Anonym (louise123)
    Anonym (LVu mamma) skrev 2011-05-29 00:34:46 följande:

Ok, har du ett offentligt biträde? Har du överklagat LVU beslutet till Förvaltningsrätten?

Annars hade jag ringt till handläggaren och bett om få utredningen på nytt alt. via tfon få reda på deras vårdplan.

Jag skall naturligtvis inte tala för alla socialkontor, men en samtalskontakt kanske är bra för din egna skull. Man vet aldrig hur kroppen reagera på olika beslut efter ett tag.

Jag hoppas det bästa för dig. Det bästa din make kan göra inför socialen är inte att visa sin förmåga eller refera dig, utan visa att han finns för dig till 110% Att ni har en stabil och välfungerande relation

Kram på di 

Jag har aldrig överklagat någonting. Och ja min man stöttar mig till 200% 

• Anonym (louise123)

Har du fått hem dina barn? 4 år borta eller?

• Anonym (louise123)
    Anonym skrev 2011-05-29 00:44:28 följande:
    Har du arbete, utbildning eller inkomst idag?
    Jag har fast anställning sedan 1999. Men är sjukskriven...dock arbetstränar jag inom handikapp omsorgen (får ej betalt) men jag älskar att vara där. Min inkomst kommer från FK. Jag tycker om att "jobba" med människor med olika behov.
  • Anonym (louise123)
    Anonym skrev 2011-05-29 10:27:49 följande:
    Varför är du sjukskriven?
    vad kostar ett blodprov? jag är fortfarande sjuksriven efter depression.
  • Anonym (louise123)

Jag arbetstränar och mår bra av det.

• Anonym (louise123)

Två timmar 3 ggr i veckan..fast ofta stannar jag kvar längre. ingen planering om mitt riktiga arbete.

• Anonym (louise123)
    klurilur skrev 2011-05-29 21:34:33 följande:

TS, du redan fått tips huvida du kan öka dina chanser till att få hem dina barn.

Hoppas du förstår allvaret i ett LVU och att du visar en förändring är A-O.

Uppdatera gärna när du haft kontakt med din handläggare och berätta hur vårdplanen lyder.

// Bitte

japp jag ska försöka komma ihåg det.
Svar på tråden Nygift,nytt liv..men lvuade barn