Inlägg från: Tygtiiger |Visa alla inlägg
  • Tygtiiger

Hatar sin lillebror

Rockdonna skrev 2011-05-29 22:08:23 följande:
    Ska försöka tänka på det ni säger också att han inte önskade att få ett syskon. Han har aldrig varit intresserad av några bebisar så det kunde man nästan ha förstått...utan att det var vårt val som föräldrar. Men fattar inte riktigt hur jag ska bekräfta honom när han säger att han inte vill ha sin lillebror. Har sagt saker som, "Nej, jag förstår det. Men han kommer snart bli större och roligare att leka med, samt börjar prata osv." Det är bra att alltid ha en kompis med sig, du leker ju ofta med hans leksaker också osv, att vi tycker om de båda två lika mycket och att båda kommer att bo kvar här osv. Vad mer kan jag säga? För han verkar inte ta till sig det ovanstående då han ändå fortsätter bråka.
    Kan du inte säga "Jag förstår det. Jag hoppas det blir bättre när han blir större" istället, så att han inte har kravet på sig att börja gilla lillebror. Och säg som det är "det var ju vi som bestämde oss för att ha ett barn till, vi tyckte mycket om att få dig och därför ville vi gärna ha ett barn till!"

.
    Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Hatar sin lillebror