NatalieJóh skrev 2011-05-31 08:40:12 följande:
Havregrädde har jag aldrig sett, de ska jga kolla upp! Kokosmjlk är ju också ett bra tips. Jag har också förstått att det är så angåendesalt, man ska intew salta eller ge mat med mycket salt i men i de små mängder sådana färdiga prudukter innehåller ska inte vara någon fara. Att ha ersättning i maten stället har jag aldrig tänkt på.. Vi har ju fått ge gröt och så istället för ersättning som han TOTALVÄGRAR (har testat olika sorter, Nutramigen och Neocate) Sålänge han inte ratar maten då istället kan de ju vara en bra grej!
Tänkte jag skulle testa igen frampå att ge mjölk och se om det kanske har blivit bättre, det kan ju tydligen växa bort mjölkkänslighet.
Länisen- ska kolla upp de gröterna du nämnde, Sinlacen är ingen favvo här direkt så kanske dom andra är godare? :) Finns de i affärerna eller nätet? Att laga mat utan mjölk ä'r faktiskt inte så svårt som ja trodde i början. Nu när man an ha lite havreprodukter i med så är det ju i stort sett samma
Kan tips om en buljong som finns på Ekologiska barnmatsbutiken, den innehåller inte salt och gör ju maten mycket godare! Dom har även mjölkfria välling och gröter som jag funderar på att testa..
Ifall du inte gillar sinlacen så rekomenderar jag dig att inte använda den. Innehåller inte den soja tro?
vet iaf att vår dietist inte gillade att man använder den gröten.
Har ni ingen dietist som ni kan bolla tankar med?
Ofta kan man ju göra egna gröter och vällingar som man berikar med ersättning.
Har ni försökt att få honom att acceptera neocaten? Tycker det är bra om man kan få de att dricka den eftersom mjölkallergiker kan ha lite problem med att få i sig allt de behöver annars.
Har ni testat att tillsätta lite socker i början tex? Så fick iaf vi göra och efter 4 dagar ungefär hade vi kunnat fasa ut allt socker igen.