• Anonym (lite besviken)

Inte ens ett "Grattis på morsdag"

Ja jag kanske överdriver lite... Vet att Morsdag är en dag som endast handeln tjänar på..

MEN ändå blir jag besviken när jag läser på FB om alla som blir uppvaktade med blommor, frukost på sängen och presenter i div olika storlekar.
    I min familj har vi alltid firat Morsdag lite iaf, mamma har fått en god middag, kanske blommor och om ekonomin har tillåtit en present..

Min sambo gick upp imorse, jag tog hand om sonen och fixade frukost efter det. Efter ca en timme drar han iväg med två kompisar för att köra GoCart och nämner inte ens att det är morsdag, trots en lite söt påminnelse igår kväll..Mumlar att han hoppar det planerade fikat hos min mamma och att han blir sen ikväll...

Jaja nu har jag beklagat mig lite, hoppas kanske att sonen kan uttrycka sin glädje över att ha mig som mamma när han blir tillräckligt stor. :)

Nu åker jag på fika och firar min egna mamma iallafall...

• Svar på tråden Inte ens ett "Grattis på morsdag"
  • Cornellia

Men varför skulle din sambo säga grattis på morsdag till dig?
    Det är väl din son som bör "fira" dig, men jag uppfattar der som han är lite väl liten för att kunna det?

BF 1/9 2011
  • Anonym (lite besviken)
    Cornellia skrev 2011-05-29 12:52:00 följande:
    Men varför skulle din sambo säga grattis på morsdag till dig?
    Det är väl din son som bör "fira" dig, men jag uppfattar der som han är lite väl liten för att kunna det?

Jo visst är det så, MEN ska jag då se på hur alla mina vänner har det som har barn i min sons ålder så är det pappan som fixar o donar för mamman.
    Samma i min familj när jag var liten, pappa tog oss åt sidan och sa att vi skulle vara extra snälla mot mamma idag för att det var alla mammors dag..typ.

Jag köpte present och fixade frukost på sängen till min sambo i höstas...

• Anonym

Jag skulle aldrig begära att min karl skulle uppvakta mig på mors dag! Jag är ju inte hans mamma!!

• Lady without tattoo
    Anonym (lite besviken) skrev 2011-05-29 12:56:44 följande:

Jo visst är det så, MEN ska jag då se på hur alla mina vänner har det som har barn i min sons ålder så är det pappan som fixar o donar för mamman.
    Samma i min familj när jag var liten, pappa tog oss åt sidan och sa att vi skulle vara extra snälla mot mamma idag för att det var alla mammors dag..typ.

Jag köpte present och fixade frukost på sängen till min sambo i höstas...

MEN ska jag då se på hur alla mina vänner har det som har barn i min sons ålder så är det pappan som fixar o donar för mamman.

Snart kan din son säga grattis till dig.Det är ju hans om är ditt barn,du är ej mor till din sambo.Du kan inte vara avis på hur andra firar.
    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Anonym (Ellen)

Jag kan väl tycka att även om man inte är mamma till sin man... så är man Mamman i familjen och det ska väl vara anledning nog att uppmärksammas, särskilt om man bett om det!

• MammaHela

Men då struntar du i att uppvakta honom på farsdag i år.

Jag förstår dig, jag har tre barn men de är hos sin pappa idag, så jag blir inte uppvaktad alls idag. Men sånt är livet och jag vet att mina barn älskar mig i alla fall.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Anonym

När barnen är för små är det partnes ansvar kan man ju säga att fixa födelsedags presenter eller morsdag blommor.

Tycker du borde nämna lite för honom att det vore roligt med lite uppskattning för att du orkar vara mamma 365 dagar om året!! :) 

• Anonym (varför inte!?!?)

Varför kan inte ens partner uppvakta en?!? Idag är en dag som ALLA mammor ska uppvaktas och skämmas bort, det spelar väl ingen roll vem det kommer ifrån...Jag säger inte att ens partner MÅSTE uppvakta en men det skulle uppskattas om han uppmärksammar att jag t ex är en bra mamma....jag har ju för Guds skull burit HANS barn i 27 månader (vi har 3 barn)

• Lady without tattoo
    Anonym skrev 2011-05-29 13:40:18 följande:
    När barnen är för små är det partnes ansvar kan man ju säga att fixa födelsedags presenter eller morsdag blommor.

Tycker du borde nämna lite för honom att det vore roligt med lite uppskattning för att du orkar vara mamma 365 dagar om året!! :) 
    Han är väl pappa lika många dagar?
    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Anonym
    Lady without tattoo skrev 2011-05-29 13:42:27 följande:
    Han är väl pappa lika många dagar?
    jo men precis som det är mammans uppgift att köpa present till honom när han fyller år osv.
    Min åsikt iallfall- tycker vardagen blir lite roligare med alla dessa dagar så man kan få lov att känna sig lite speciel. 
Svar på tråden Inte ens ett "Grattis på morsdag"