• chanteleos

Väntar midsommarbarn - fler?

Det ska bli underbart att få ut den lilla (barn nr 2) snart men oj så trött jag är på att vara gravid. Ont i kroppen, seg, ledsen, arg och sammandragningar om vartannat. ALLT känns jobbigt oavsett hur liten sak det gäller. Vet att det bara är ca 3-4 veckor kvar men i dagsläget finns inget "bara" Glad.

Hur mår ni andra?

• Svar på tråden Väntar midsommarbarn - fler?
  • emlan83

Väntar oxå midsommarbarn. Börjar bli rätt less nu! :(
    Svårt o sova, sammandragningar, foglossning, trött med kort tålamod som resultat ( extremt jobbigt med en trotsig 2 1/2 åring hemma)
    Är helt inställd på o få på midsommar eller innan, men att gå ÖVER tiden känns helt otänkbart. Vill verkligen inte det!! :(

• lottsan

Här är en till! Beräknad till midsommardagen, 25.6. Börjar bli tungt.. svårt att hitta bekväm ställning då man ska sova, maten verkar inte rymmas i magen mera. Känns som om jag hade frukosten i halsen.. sammandragningar titt som tätt. Har mått bra hela graviditeten, men nu börjar det bli tungt.. Har en 3,5 åring hemma från förut.
    Börjar ni ha allt färdigt för den nya människan? Eller väntar ni med sånt?
    Kämpa på!

• 3Jane

Vår skrutt kommer dagen före midsommar, den 23/6. Har planerat snitt så jag vet att det blir BB på midsommar.
    Tycker också det börjar bli tungt, eller har vart ett tag. Mkt sammandragningar, svårt att andas, jobbigt att gå. Som tur var verkar foglossningarna gett med sig iaf. Jobbar sista dagen idag och sen ska jag börja förbereda o fixa hemma. Ska bli mysigt!
    Har en 20 månaders hemma.

• chanteleos

Vi är mitt inne i en flytt vi och 3,5 åringen här hemma har åkt på en dunderförkylning med hög feber. Känns knappt som man får ihop allt men nog kommer det att gå...

• Tösabit

BF 25 Juni så midsommarbarn väntas här med, även om jag innerst inne hoppas på några dagar innan. Och jag håller med er ! Det är jobbigt nu. Tycker precis allt är jobbigt ärligt talat. Sova saknar jag mest av allt.

Även om sömnen störs senare när lillan kommer så är jag övertygad om att den ändå blir mycket bättre än nu =)

• lottsan

Så är det ju humöret också.. emellanåt är jag glad och lycklig som en sol och emellanåt är jag så fruktansvärt irriterad på allt och alla och går mest omkring och muttrar..
    Idag var jag till rådgivningen och bebisen ligger med huvudet neråt, så nu är det bara att vänta..
    På något sätt känns det som att bebisen kunde komma idag redan, men samtidigt finns ju en del att fixa ännu..

• tosse9

Nästan midsommarbarn här oxå...28/6. Varit sjukskriven pga hotande förtidsbörd sedan 11/4 så jag är sååååå less på att vara gravid nu, lägg till ryggont, ischias,  halsbrännan från helvetet, nästäppan allan, onda sammandragningar vid minsta rörelse, trött, dålig sömn, you name it. ...man får nästan dåligt samvete gentemot den lille bebben i magen, att man mest tycker det är besvärligt och inte kan njuta...lägg sen till en 2,5 åring som man skulle vilja kunna vara mer aktiv med, ännu en dåligt samvete- anledning......nä, jag hoppas komma över 37+0 då det inte räknas som prematurt längre, (förra kom 35+0 så vi har redan slagit rekord). 37+0 är nästa onsdag, så 00:01 är bebis hjärtligt välkommen :) Detta blev nog det gnälligaste hittills:) LÄNGTAR massor av den lilla varma klump till bebis som lurar därinne dock :)

• chanteleos

Igår natt föddes äntligen min lilla bebis - 12 dagar före utsatt tid och oj så efterlängtad...

• 3Jane
    chanteleos skrev 2011-06-13 02:39:12 följande:
    Igår natt föddes äntligen min lilla bebis - 12 dagar före utsatt tid och oj så efterlängtad...
    Stort GRATTIS!!!
  • treungar

Fjärde barnet beräknat 29 juni, vecka 38.
    Har haft skit ont i ischiasen.
    Kan knappt vända mig i sängen.
    Ont i bäcken och rygg.
    Flåsar som bara den och "vankar" som aldrig förr.
    Grym halsbränna!
    Men annars huuuur bra som helst:)
    Och snart är det över.
    För alltid:) 

Grattis chanteleos! 

Svar på tråden Väntar midsommarbarn - fler?