• peter03

problem med min son

jag vet inte om ni är rätt 
    jag har ett problem med min älste son som bor med en sambo.
    hon har alltid pratat ner mig å min son har inte försvarat mig.
    nu har jag blivit farfar
    jag gick isär 2006 å det var en långdragen skiljsmässa . där jag fick ta mycket skit ifrån mitt x samt från hennes kille den nya. han skrev brev till mina släktingar å förklarade vilken skit hög jag var.å det har alla pratat om
    jag vet att mitt x har pratat mycket skit om mig till dem å alla andra på den sidan.
    nu hade min son dop  å alla på hennes sida var bjudna men bara jag å mina föräldrar .
    min mor å far frågade villka som var bjudna men det kunde han inte med att säga han eller hans sambo..
    i veckan frågade jag varför då svarade han att han aldrig blivit bjuden av dem sedan vi gick isär 2006 - vilket jag sa var lögn å jag vet detta med. i kväll ringde min bror till honom å försökte tala med honom. det gick inget bra han förnekade att han blivit bjuden å skulle ha datum han svor å sa fula ord till min bror. han har blivit bjuden personligen ansikte mot ansikte men inte kommit eller ringt å hört av sig. det har lagats mat å dukats fram men ingen har kommit fast han sa det.
    detta tär så otroligt mycket på mig
    vad gör jag/vi för fel ?

jag har aldrig talat illa om mitt x till någon av dem jag har två barn varav en fortfarande bor hos mig. jag mistänker att han får ta mycket stryk från sin bror i ord men säger inget till mig jag lider med honom oxå .

• Svar på tråden problem med min son
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det är svårt att ge dig ett exakt svar. Tråkigt att så många i släkten/familjen är inblandade i konflikter och talar illa om varandra. Du har blivit farfar och jag tror att du gläder dig åt det men är olycklig över att din sons sambo talar illa om dig och att din son inte försvarar dig. Alla behöver goda relationer till sina närmaste och jag förstår att detta tär på dig. Kanske kan du prata med din son och hans sambo och säga till dem att du vill att ni skall vara vänner och att du gläder dig mycket åt barnbarnet. Du kan ju bli en viktig person för ditt barnbarn så det är viktigt att ni håller kontakten. Barn behöver känna till sitt ursprung och mår bra av att träffa far- och morföräldrar.

Hälsningar

Gerd

Svar på tråden problem med min son