• sussic

Hjälp med boende i Malmö/Lund

Hej.
    Ska flytta till Malmö, Lund eller någon ort i närheten och undrar vilka orter/områden som är lugna och barnvänliga.

• Svar på tråden Hjälp med boende i Malmö/Lund
  • Jenny26

Vilka jag tycker att du ska undvika iaf:
    Rosengård
    Lindängen
    Holma
    Nydala
    Hermodsdal
    Dalaplan
    Almgården

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • sussic
    älskarlivet81 skrev 2011-05-29 21:33:35 följande:
    Vi bor i Åkarp och trivs kanonbra! Den orten ligger på bekvämt avstånd både från Malmö och Lund!
    Burlöv då?
    Det är väl svårt att få lägenhet i Åkarp? Fanns inga bra att köpa där.
  • sussic
    Jenny26 skrev 2011-05-29 21:39:38 följande:

Vilka jag tycker att du ska undvika iaf:
    Rosengård
    Lindängen
    Holma
    Nydala
    Hermodsdal
    Dalaplan
    Almgården

Tack för hjälpen. Vet du något om Segevång?
  • älskarlivet81
    sussic skrev 2011-05-29 21:47:44 följande:
    Burlöv då?
    Det är väl svårt att få lägenhet i Åkarp? Fanns inga bra att köpa där.
    Kommunen som Åkarp ligger i heter Burlöv. Den andra orten i kommunen heter Arlöv och där är inte jättetrevligt, i alla fall inte om man ska ha lägenhet. Sen är skolorna inte så trevliga i Arlöv heller..

Det finns inte så mycket lägenheter i Åkarp, det är till största del ett villasamhälle.
  • sussic
    älskarlivet81 skrev 2011-05-29 21:49:38 följande:
    Kommunen som Åkarp ligger i heter Burlöv. Den andra orten i kommunen heter Arlöv och där är inte jättetrevligt, i alla fall inte om man ska ha lägenhet. Sen är skolorna inte så trevliga i Arlöv heller..

Det finns inte så mycket lägenheter i Åkarp, det är till största del ett villasamhälle.
    Ok, det är nog lägenheter i Arlöv jag har tittat på då?
    Hmm, har ingen koll alls och är inte van vid priserna som är runt storstäder. Så villa känns uteslutet.
    Då vet jag att jag inte ska kolla i Arlöv då iallafall. Tack!
  • älskarlivet81
    sussic skrev 2011-05-29 21:52:34 följande:
    Ok, det är nog lägenheter i Arlöv jag har tittat på då?
    Hmm, har ingen koll alls och är inte van vid priserna som är runt storstäder. Så villa känns uteslutet.
    Då vet jag att jag inte ska kolla i Arlöv då iallafall. Tack!
    Hur mycket är du beredd att ge för en lägenhet? Kan du tänka dig hyresrätt?
  • Ramborg

Skulle jag bo i lägenhet skulle jag vilja bo i Jakriborg. Vet inte om det är bara hyresrätter eller även bostadsrätter.

• älskarlivet81
    Ramborg skrev 2011-05-29 21:55:02 följande:
    Skulle jag bo i lägenhet skulle jag vilja bo i Jakriborg. Vet inte om det är bara hyresrätter eller även bostadsrätter.
    Fast Jakriborg har väl haft stora problem med fukt och liknande och området har väl till viss del förfallit också? Men jag håller med, gatorna på Jakriborg är mysiga!
  • Ramborg

Ojdå, ja jag har inte varit inne i lägenheterna, bara i området och det är ju otroligt charmigt (fast lite fake såklart). Men usch så synd om dom har fuskbyggt hela området.

Svar på tråden Hjälp med boende i Malmö/Lund