• Melwinsmamma

Han kallade sig pappa efter två dagar, helt förtvivlad!

Jag träffade en kille, en väldigt kort tid, Men de kändes rätt. Melwin gillade honom och ja han gillade honom. De kändes  helt rätt, så han och jag blev vi, Allt gick så himla fort och efter varit tillsammans i två dagar kallar han sig själv för pappa, till min snart nio månader son! Ja blev ledsen, även fast min son inte har någon kontakt med sin pappa så kan han inte klampa in sådär och kalla sig pappa på en sådan kort tid. Och de är ju något han ska ta med mig först, att han sedan säger att hans pappa har börjat kalla sig för farfar. Ja blev ännu mer ledsen, varför kalla sig farfar när han inte ens har träffat varken mig eller min son?. 

Blir man pappa och farfar helt plötsligt bara för att man träffat en tjej som har barn?. Är fadersgrejen något som ingår i själva förhållandet då eller?. Jag blir så arg, jag TYCKTE om honom så himla mycket. Vad ska ja göra?.. det låter säkert som en liten grej för er, men för mig va de hemskt! att någon såpass "okänd" kallas sig pappa till min son efter 48 timmar! Helt jävla sjukt  

• Svar på tråden Han kallade sig pappa efter två dagar, helt förtvivlad!
  • pluvdo

Han kanske sade det lite skämtsamt? Likaså hans pappa.

Säg till att du inte gillar det, men jag tycker det är konstigt att du blir arg. Det är väl ändå trevligt att han verkar vilja vara en del av din sons och ditt liv även om han kanske är lite väl snabb, typ.

• sotich

hon är väl rädd för att bli sårad, och om inte mera ,rädd för att hennes son ska bli sårad. Om en människa kommer och kallar sig för ens pappa så kommer man tro på det. Ja, pojken är NIO månader, men i vilket fall. Det lär nog ändå "sätta spår"?

• LeLove

Jag skulle nog sagt till honom att "jättegulligt att du vill vara en sån stor del av min familj att du vill kalla dig pappa MEN jag känner att det är lite tidigt ännu" lr nåt liknande. Han kanske tror att du vill att han ska ta papparollen "nu på en gång" eftersom din son inte har kontakt med sin biopappa? Det är en fin gest från hans sida isåfall för att "visa" att han är en bra kille men som sagt det kom "lite" tidigt.... Men det är ju bara vad jag tror =)

• jådåsåatt

Ni kanske ska tänka på barnet först båda två och ta det lite lugnt.
    Varför har ni så bråttom?

• Melwinsmamma

Klart jag tänker på min son, annars skulle ja väl fortsätta träffa honom om jag inte tänkte på melwin först! 
    Ville bara ha lite stöd i det hela, någon som kanske hade varit i samma situation! och varför ja blir arg när han kallar sig pappa efter två dagar?. Jo för ja vill inte att min son ska växa upp med massa olika "pappor" och tycker inte man kallar sig pappa efter två dagar. Skulle vara skillnad om det hade gått några år och melwin själv väljer att kalla honom för pappa..

Har sett ett exempel. och "pappan" saknar sin "son" fortfarande, trots att det har gått snart två år sedan han såg honom! Det är inte alltid rätt att kalla sin pojkvän för pappa till sina barn bara för man vill ha det där gulliga familjen. Ibland får man faktiskt sätta sig ner, andas och tänka att det kanske är bättre om killen i fråga bara är "bosse" eller vad han nu heter.. Allt annat faller så naturligt.  

• Tinnys

Tycker det verkar konstigt. Det är väl något din son får välja när han blir tillräkligt stor. Jag hade definitivt sagt ifrån och sagt att han gärna får vara extra vuxen men att din son måste få välja själv vad han vill kalla dig då han faktiskt har en pappa där ute någonstans som då du kommer hålla den pappan levande för sonen. Men väljer sonen att kalla dig pappa är det helt okej, men fram till dess så får du backa lite.

• Melwinsmamma
    Tinnys skrev 2011-05-30 22:34:03 följande:
    Tycker det verkar konstigt. Det är väl något din son får välja när han blir tillräkligt stor. Jag hade definitivt sagt ifrån och sagt att han gärna får vara extra vuxen men att din son måste få välja själv vad han vill kalla dig då han faktiskt har en pappa där ute någonstans som då du kommer hålla den pappan levande för sonen. Men väljer sonen att kalla dig pappa är det helt okej, men fram till dess så får du backa lite.
    jag bröt kontakten med honom
Svar på tråden Han kallade sig pappa efter två dagar, helt förtvivlad!