• idape

ni som fått flera tidiga missfall på raken...

Hur har det gått för er här?! Sitter nämnligen i samma sits. Tre tidiga missfall på 6 mån!! Ett i v 8 som längst.
    vad var det för fel med er? Eller blev ni bra gravida sen? Snälla berätta!! 

• idape

Jag har gått utredning och ingen hittats ännu. Men har några provsvar kvar jag ska få snart.
    Jag är nu gravid igen i v 6 så vi får se hur det går. Det bara måste gå bra. 

• idape

Jag är gravid i v 15 nu så för mig har det gått bra! Inga fel hittades i utredningen så vet inte vad som orsakade det. Men du ska veta att nästa gång kan det likaväl gå bra!! Men gör en utredning för säkerhets skull.

• idape
    viochdu skrev 2013-05-15 16:50:27 följande:
    Idape: utredning startas om jag får ett mf till. Känns sjukt att gå och vänta på det!
    Sök privat. Det gjorde jag.
  • idape
    viochdu skrev 2013-05-15 20:25:33 följande:
    Idape: ska ringa i morgon. Kändes nästan som dom ibte trodde på oss om våra tre mf eftersom dom sa "vi har ju inte verifierat mf så överläkaren vill att vi gör så här : vi börjar med hcg-prov och prov för ämnesomsättning sen ringer du när du fått plus och får komma in direkt på undersökning och hcg-prov. Känns bara som det kommer bli tidigt MF igen och dom hade kunnat hjälpa mig att förhindra det om dom börjar hjälpa oss NU.
    Ja, sjukvården får man inte mycket hjälp hos. Jag har gått privat och som gjorde precis som jag ville utan att ifrågasätta nånting. Jag fick ta 13 blodprovsrör typ och undersökas men allt var bra. Fick svar på de flesta efter nån vecka bara. Men vissa skulle tas 22 dagar efter senaste mens och tog sedan 3-4 v att få svar på. Allt var bra och sen nästa gång kunde jag mycket mer slappna av för jag visste att inget var fel och läkaren följde sedan upp mig med ultraljud när jag ville och var orolig och jag fick progesteron och trombyl som man brukar få vid upprepade mf där inga fel hittas.
    Är du som jag som blir gravid väldigt lätt? Jag blev gravid vid varje ägglossning och det kan ju då vara så att man är överfertil och även dåliga ägg tar sig. Men tillslut kommer ett bra ägg!!
Svar på tråden ni som fått flera tidiga missfall på raken...