• Fourz

Okej att klä barn i finkläder?

Tycker ni att det är okej att klä barnen i finkläder till vardags? Med finkläder räknas till exempel: Kostym, Frack eller skjorta på killar och kjol, klänning, blus eller liknande till tjejer. Lite enklare finkläder där det märks att barnen är uppklädd men inte så uppklädd att dem ser ut att komma från ett bröllop.... Till vardags syftar jag på vilken dag som helst när besök hos släkt eller vänner sker, tandläkarbesök, skolan, stan - Ja, ställen utanför hemmet och barnens lekkompisar. Omröstningen gäller alla barn mellan 0-10 år. Motivera!

Sexbarnsfarsa och en väldigt cool sådan! :D (ssoeap.blogg.se)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Okej att klä barn i finkläder?
  • yodi

annat: så här års så har mina flickor gärna klänningar eller tunika (med leggins) men dom är lekvänliga och införskaffade med tanke på att dom kan gå sönder eller bli smutsiga.

sen har dom även riktiga fin kläder som dom bara har när vi går bort.

• Zirup

Ja, så länge dom inte begränsas på något sätt. Typ att de inte får leka vissa lekar för att de kan bli smutsiga, kläderna kan gå sönder eller att de har minskad rörelseförmåga eller dylikt.

• SilverEmma

Så länge kläderna går att leka obehindrat i, är bekväma och det inte gör något att de blir smutsiga så kvittar det väl?

• Kazeer

Annat: Så länge barnen trivs i kläderna och kan leka utan att behöva oroa sig för att kläderna ska bli smutsiga eller gå sönder, så tycker jag att det är okej.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • MammaG

Frack till tandläkaren, eller hur tänker du? Urlöjligt är väl min spontana reaktion. Ok att klä upp barn till fest 8även om just min son nog inte kommer att ha frack så länge jag bestämmer), men till vardags tycker jag att barn ska ha kläder som är flexibla, som det inte gör något om de blir både trasiga och skitiga. Barn ska inte begränsas genom sina kläder

• Boothwalker

Ja om barnet vill. =)

Själv är jag för praktiska kläder men de ska helst vara fina med. "finkläder" är jag däremot inte så förtjust i =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • 3tjejer

Hur kan man gå klädd i frack utan att se ut som om man kommer från ett bröllop? Skjorta är ganska långt från frack på "finskalan".

• CeeJay

Jag svarar ANNAT eftersom frack och skjorta känns väldigt krystat på en vardag. Då är det "lättare" på så sätt att klä flickor (och pojkar om man nu vill) i lite finare klänningar på en vardag.

Båda mina tjejer är "rosa prinsessor" OCH vilda "trädklättrare" så jag försöker anpassa kläderna efter vad de ska göra. Tjejerna bestämmer oftast själva och äldsta tjejen har en "finklänning" som hon ibland vill ha till vardags = inga problem för mig. Men finklänningen är inte på nått sätt dyr eller "dyrbar" för henne annat än att det glittrar lite, är fjärilar på och hon har fått den i födelsedagspresent

• stresss

Jag svarade annat. Jag har nog inte haft finkläder på mina barn till vardags, men om jag ser någon som har det så är det ingenting som jag tycker är direkt fel.
    Barnet kanske ville det, eller så har man något annat skäl, som jag inte behöver veta eller bry mig om.
    Om barnet däremot alltid är klädd så att den hindras i sin lek, så tycker jag inte att det är ok. 

Svar på tråden Okej att klä barn i finkläder?