• adelina

Vill prata med någon 2 år efter förlossning, Är detta konstigt?

Hej!
    Jag har en fråga: för två år sedan nu snart den 19 juni fick jag en son,men min förlossning gick inte alls bra. Jag dras till program som "En unge i minuten" och andra program som har med barn och förlossningar att göra men blir bara ledsen när jag ser hur bra det går för dem och att jag inte har fått prata med någon om detta, men är det konstigt att känns såhär efter två år? Jag vågar inte ens tänka på ett andra barn fastän jag skulle vilja det pga att jag känner som jag gör och det är ingen som förstår mig då det gått två år,det är var jag har fått höra. Vet inte vart jag ska vända mig någonstans för att få hjälp?

Tacksam för svar!
    //Anna  

Svår Förlossning
  • Svar på tråden Vill prata med någon 2 år efter förlossning, Är detta konstigt?
  • lena2012

Hej!
    Det är inte konstigt att känna så  2 år senare.
    Något man upplevt , som varit starkt och för en själv negativt  kan dröja sig kvar.
    Du  kan vända dig till kvinnokliniken och fråga om möjlighet att komma dit för en bedömning.
    Olika resurser på olika sjukhus tyvärr. Ibland finns det möjlighet ibland inte.
    BVC psykolog , olika hur de gör med bearbetning av förlossningen. En del tar bara frågor som rör anknytningen till barnet .
    Privat terapi är också ett alternativ .
    Hoppas du får den hjälp du önskar.
    Hälsningar
    Lena

• adelina
    Tack så mycket för dina svar! Jag ska kolla upp dem och hoppas de finns den hjälpen här.

Mvh Anna  
Svar på tråden Vill prata med någon 2 år efter förlossning, Är detta konstigt?