• SötaSarah

Skötväskan från IKEA?

Jag köpte (dumt nog!) lite impulsivt skötväskan från IKEA när vi var där senast i stället för Stadium som jag tänkt (dock har den jag tänkte köpa ändå utgått där också...) för min mamma tyckte den verkade jättebra med inbygd skötbädd för att dom hade det osvosv. Och ja, själva upplägget att det är en skötbädd är ju riktigt smart i sig men mindre bra att man inte får plats med nå prylar i den förutom i små fack! Så nu undrar jag om någon har någon erfarenhet av väskan?? ://

Hoppas att jag kommer tycka den är okej ändå. Är jag borta en hel dag eller längre nånstans tar jag ju med en annan väska med grejer i under vagnen men tänker mer om man ska iväg några timmar eller en halv dag. Hur gör ni för att få plats med blöjor, tvättlappar osv? Får ju inte ner förpackningen med våtservetter där kan jag ju säga direkt.

Så behöver höra erfarenheter, bra som dåliga. Känns ju surt att sälja o förlora pengar på den också men är det ingen som är nöjd med den känns det som att jag lika gärna kan köpa någon annan!

• Svar på tråden Skötväskan från IKEA?
  • torparen

Har ingen erfarenhet av IKEAs väska men jag tyckte själv att den såg ut att ha för lite utrymme.
    IKEA är ju i alla fall bra på det viset att du kan lämna tillbaka allt inom tre månader.

• Margaux

Har ingen erfarenhet av den väskan men kan du inte lämna tillbaks den om du inte vill ha den?

Jag hade ingen skötväska alls.... Använde en vanlig, lite större axelremsväska. Köpte en skötbädd på IKEA(de där i velour med plastad baksida som ser ut som groda eller hund) och hade en liten nessesär med blöjor och våtservietter i. Vi använder den fortfarande och den är bra mkt finare än klassiska skötväskor tycker jag! I brunt läder med 2 ytterfickor till småprylar och två fack inne för att separera kläder och leksaker/mat etc.

• Jessika82

Jag har min i bilen. Perfekt att ha några blöjor om man mot förmodan skulle glömma skötväskan +att man slipper massa onödigt kladd.

• Margaux
    SötaSarah skrev 2011-05-31 21:46:48 följande:
    Jag har dock öppnat förpackningen :/
    Så länge du har kvar orginalförpackningen ska det inte spela någon roll!
  • SötaSarah

Jessika - Ja det är i och för sig smart! Att alltid ha i bilen och lägga i några blöjor och kanske en påse med några våtservetter typ. Sen köpa en annan att ha med annars...

• stoltmamma87

en skötväska ska som ni säger ha plats för  det som behövs. blöjor, tvättlappar, salva, etc och inte misnt extra kläder till bebben. då behövs rymliga fack! jag har kollat runt på massa olika och ska därför tillverka min egen, då blir den som jag vill ha den! lägger man ut mycket pengar på en skötväska så är det självklart att det ska vara gott om utrymme, tycker jag!!

• SötaSarah

Jag ska köpa den på stadium nu och ha Ikea väskan som extra bädd med lite blöjor o nåt ombyte i bilen ifall

• Iväntanpålivet

Vi köpte den skötväskan igår, tyckte den var så billig när dom satt ner priset. Vi kommer ha den i bilen och använda när det är blöjbyte på lite oplanerade ställen :)
    Vi har annars en vanlig skötväska på vagnen.

• SötaSarah

Precis. Jag köpte den dock för fullpris känns inte riktigt värt nu när vi får köpa ytterligare en men va dum o lyssnade på min mamma så får skylla mig själv :p

Svar på tråden Skötväskan från IKEA?