• jassikan

varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.

Vad är det för typ av försändelser?

Posten kör inte ut ex.vis företagspaket till privatkunder.
    Och när det gäller skrymmande brev, sådant som inte går ner i brevlådan, behöver de inte ringa på utan ska lägga avi i brevlådan så får man hämta det hos ombud.

Men jag har själv råkat ut för att jag varit på plats, i villa, när företaget har haft företagspaket ingång och fått en avi i brevlådan där det sägs att vi/företaget inte varit anträffbara. Då har de uppenbarligen inte orkat kliva ur bilen och plinga på. Som tur är så har det bara hänt några enstaka gånger.

För vissa tjänster kan avsändaren använda tilläggstjänster för avisering, men det brukar kosta en peng. Länge sen jag kollade upp vad det kostade/hur det fungerar. Men frågan är om de ringer numera eller bara aviserar via sms eller e-post.

Men det låter ju som om TS försändels har haft avisering. Så då är det någon som tabbat sig/inte orkat gå ur bilen.

Är det något de skulle ha lev. till dörren som ex.vis hempaket eller företagspaket till företag (även om det ser ut som en privat bostad) så klaga hos Posten. Får de inget veta så kan de inte heller säga till den /-m som gjort fel.

Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.