• s54238

varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.

Linda Fritzh skrev 2011-05-31 12:50:38 följande:
    Detta har hänt mig med flera ggr. Bor också i örebro. Några ggr har postbilen stått och tutat utanför vårt hus. Men med en 1-åring hinner man ju inte ut på 3 sekunder.
    Detta är ju ren lathet.
    Det är inte ren lathet. Det finns regler som säger att vi INTE behöver lämna bilen. Sen kan man ju välja och va snäll. ringer du posten och talar om att du har en bebis och inte hinner ut så e det nog inga problem, då ringer nog brevbäraren på ska du se.
  • s54238
    ForReal skrev 2011-07-04 19:50:16 följande:

Så du menar att ni inte behöver plinga på, eller ringa innan - utan att ni tutar utanför skulle duga? Det har jag svårt att tro, vart finns dessa regler? Där jag bor tutar folk hela tiden på varann, och har jag betalt för att få hemleverans ska jag inte behöva stå i fönstret hela dagen.

Detta händer tyvärr alltför ofta, alltför många. Jag fattar inte hur svårt det kan vara att gå ur bilen alt. ringa? Varför ens åka ut då liksom...

Vet inte varför du e förbannad på mig, mig veteligen har jag inte gjort nåt.
    Nej självklart ska man ringa på om det är en lägenhet eller inne i "stan". jag tolkade det som att hon bode på landet(vilket kanske va fel) men på landet åker man bara upp på gårdarna och tutar. så e de, och de e knappast jag som bestämt.
    Jag blev mest förbannad i största allmänhet för de e ett JÄÄÄVLA (ursäkta) gnäll på oss brevbärare att vi snor och har sönder och fan och hans moster. Brev kommer bort men av alla brev som delas ut så e den procenten minimal. Och saker trasas sönder i maskiner( vilket oftast e avsändarens fel för att de e dåligt "packat") Vi e inga robotar, vi gör fel vi oxå. Tror ni inte de händer på dagis, affärer sjukhus, banker och sånt eller ? Men folk har redan bestämmt sig i förväg för att brevbärare e dumma i huvudet.
  • s54238
    ForReal skrev 2011-07-04 19:53:15 följande:

Och att man skulle behöva ringa till Posten och berätta att man har en bebis och inte hinner ut till när Posten TUTAR... är du seriös?

Detta gäller ju inte bara privatpersoner utan mig som företagare har det hänt x antal gånger, dock med ett annat bolag än Posten. Har sett hur de bara kört upp framför butiken för att sen direkt vända och köra därifrån. Fattar inte riktigt varför?

Jag jag e fullt allvarlig. Fast menar väl mer att du  borde ta de med din brevbärare än och sitta här och gnälla, vad löser de.
  • s54238
     mest förbannad i största allmänhet för de e ett JÄÄÄVLA (ursäkta) gnäll på oss brevbärare att vi snor och har sönder och fan och hans moster. Brev kommer bort men av alla brev som delas ut så e den procenten minimal. Och saker trasas sönder i maskiner( vilket oftast e avsändarens fel för att de e dåligt "packat") Vi e inga robotar, vi gör fel vi oxå. Tror ni inte de händer på dagis, affärer sjukhus, banker och sånt eller ? Men folk har redan bestämmt sig i förväg för att brevbärare e dumma i huvudet.
  • s54238
    Birdie skrev 2011-07-05 17:14:29 följande:
    Många gånger har vi haft brevbärare som inte varit riktiga mellan öronen.
    En stog och slängde min post i sopnedkastet för att jag påpekat att jag Vill ha reklam, men det skulle ja inte få för honom för de boende innan mig ville inte ha. Så när jag då som ny hyresgäst sedan ca ett år tillbaka vill ha då får jag inte det, bara för att föregående inte velat ha.
    Man ska få paket levererade vid dörren, telefon nummer, portkod, adres och vägbeskrivning finns på men lik förbannat kommer dom inte. De sitter i sin bil en minut, tar en cigg sedan pyser de iväg och jag har inte varit anträffbar. Så har det varit precis varenda gång och vi bor i stan.
    Ca 4-5 dagr i månaden delar de inte ens ut post, de dagar vi ska få reklam. De segar med ens post något enormt då breven oftast räkningar kommer på villocägar heter det och man nästan hamnar hos inkasso.
    Mitt förtroende för posten är idag lika med noll.
    Ok, de låter ju sjukt.
    De e ju skit om ni har de så. dock  är de inget jag känner igen från vårat kontor. vi behandlar inte våra kunder så på långa vägar. Visst får vi klagomål, men de handlar mest om att dom saknat nån veckotidning eller nåt, vilket oftast beror på att förlaget inte skickat ut dom som dom ska. Men e de som du säger hos er, kanske dom borde se sig om efter ny personal.
    Dra alla över en kam käns barnsligt.
  • s54238
    Birdie skrev 2011-07-05 17:23:29 följande:
    Det roligaste är ju när man får hem ett brev som är uppslitet, innehållet urtaget och de levererar de tomma sönderslitna kuvärtet i en påse...vad ska jag med den till liksom
    Har antagligen gått sönder i masikin. Nej men hade dom slängt de så hade ju inte de vart ok. får ju inte slänga kundernas post.
  • s54238
    Snabeldrake skrev 2011-07-05 17:31:38 följande:
    Tack för den snälla kommentaren och nej jag stjäl aldrig.
    Ja men varsegod, för JAG har ju fårr så snälla komentarer! För dom e väl till mig eftersom ni drar alla över samma kam!
  • s54238
    Snabeldrake skrev 2011-07-05 17:36:55 följande:
    Nej, jag drar inte alla över samma kam, berättar bara mina erfarenheter. Sen om du tar det som påhopp emot just dig, det kan inte jag svara för.
    Min komentar var överhuvudtaget inte riktad till dig de va till alla här så på står att brevbärare snor, men du tog åt dig.
Svar på tråden varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.