varning för posten !!!!!!!!! de lurar kunder.
Jag får allt som oftast avier med "mottagaren inte hemma" trots att jag är föräldraledig och ofta inte varit hemifrån under utdelningstid på flera dagar.
Mitt värsta exempel är dock ett paket som skickades till mig från Tyskland. De hade dock fått de sista siffrorna i postnumret fel, rätt stad men fel stadsdel. Namn och gatuadress i övrigt helt korrekt.
Istället för att helt enkelt läsa gatuadressen så skickade de paketet till den enda som hade det felaktiga postnumret - universitetet! Därifrån skickades det tillbaka till posten två (2) gånger. Istället för att då läsa gatuadressen var det något ljushuvud som märkte om paketet och skickade det till min förrförra adress i andra änden av landet.
Vid det laget började jag undra varför paketet inte kommit fram. Jag ringer kundtjänst som bara upplyser mig om att de inte får "ändra adressen" , dvs korrigera postnumret så att det stämmer överens med namn och gatuadress. Vid fjärde påringningen lyckas jag till slut övertala en på kuncentret att återställa adressen tillbaka till det som redan stod på paketet, numera överstruket av deras egen personal. Då borde jag kunna åka iväg och fiska upp det på universitetet dit deras korkade personal antagligen skulle skicka det igen. Detta händer dock inte och paketet går efter totalt en månad i retur till Tyskland...
Sedan har vi ju ett besvärligt strukturfel: Om man flyttar flera gånger inom sex månader och därmed beställer flera adressändringar så skickas posten i tur och ordning till varje adress. Mina räkningar brukade dyka upp efter ca tre veckor. Att skicka posten direkt till den senaste adressen verkade vara helt uteslutet.