Inlägg från: Anonym (Blandat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blandat)

Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv

Vi köper kläder som vi tycker om till vårt barn, svårare behövder det inte vara. Om det står Lindex eller Villervalla i nacken struntar jag i utan huvudsaken är att kläderna är fina (gärna Unisex), håller bra i tvätten och helst kan tvättas i 60 grader.  Ungar spiller ju och kladdar en hel del och tro det eller ej men man får faktiskt skita ner även en 200kr-tröja i vår familj

"Tyvärr" har jag märkt att vi handlar mer och mer märkeskläder och det beror mest på att kvaliteten överlag är mycket bättre. 100kr hit eller dit gör ingen skillnad för oss så väljer vi kläder vi tycker om och inte bara nästan tycker om. Ibland blir det Pop och ibland är det Gekås.

Jag har märkt att det här med barnkläder delar folk i tre läger. Vissa är jättefixerade av märken och tycker att pop-loggan är viktigast på hela plagget. Dessa föräldrar förstår jag mig inte på men alla får såklart tycka som dom vill. Andra bryr sig inte ett dugg om märken utan köper det som passar smaken och ekonomin bäst och inser att vissa gillar dyrare kläder och vissa gillar budgetkedjornas urbud. Ett tredje gäng kommer med direkta påhopp om att det "minsann duger lika bra med Lindex eller begagnade kläder" och att vi "bara köper märkeskläder för att vi vill skryta". Sånna påhopp blir jag faktiskt ledsen av men folk verkar inte förstå att det sårar.

Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv