Inlägg från: The Doctor |Visa alla inlägg
  • The Doctor

Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv

Insatt skrev 2011-05-31 15:33:50 följande:
    Ofta är ju just de kläder som du beskriver i trådstarten bättre i kvaliteten än hm och lindex. Mina syskonbarn har använt PoP som köptes till oss (föräldrar, mostrar, morbröder) när vi var små. Mitt ena syskonbarn har haft massor av Villervalla och de kläderna är som nya fast de tvättades mycket, inte noppiga och fortfarande fräsha i färgen. Sådant väger jag iaf in när jag köper kläder till mig så varför inte när man köper kläder till barn? Har man tänkt sig mer än ett barn kanske man t.o.m. sparar på det i längden, iaf om man är en sådan som inte vill klä sina barn i urtvättade trasor.
    Tänk om folk kunde bry sig lite mindre om andra och sluta lägga sig i så skönt det skulle vara! 
    Jag har tyvärr motsatt erfarenhet - Villervallas kläder höll förvisso färgerna väldigt bra, dock började de se slitna och nopriga ut redan efter TREDJE tvätten.
  • The Doctor
    Enensammamma skrev 2011-05-31 19:15:06 följande:

man lever i en fantasivärld om man inte anser att 250 spänn för en t-shirt till ett BARN är dyrt. Eller så förstår man inte värdet av pengar. En Molo tröja för 250 spänn är också sjukt dyrt eller en klänning för 499.

Dock har min dotter både molo, småfolk och pop. Jag köper det jag tycker är fint men dyrt, det är det

Det beror på - jag shoppar en del på PO.P vid rea, då går tröjorna på drygt en hundring. Dyrare än vissa KappAhl- och Lindexkläder? Javisst. Men inte 250-kronors dyrt. Drömmer
  • The Doctor
    jenjen79 skrev 2011-05-31 22:23:18 följande:
    ...och jag funderar över detta med kvalitet. För jag tycker fan inte att pop eller villervalla generellt hållit ett dugg bättre i tvätten än anda plagg, varifrån de nu kommer.
    Jag säger inte att alla pop-tröjor blir tvättluddiga, men jag har ändå vart med om det flera, flera gånger. Jag säger inte att alla villervallakläder går sönder i sömmar eller noppar sig, men nog har det hänt ett antal gånger.
    Är det bara jag???
    Våra PO.P-kläder har hållit vädigt bra, dock började Villervalla-kläderna noppra sig väldigt snabbt.
Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv