• Anonym

Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv

Tycker inte det är skryt att klä sina spädbarn i t ex Pop, men fullkomligt onödigt. Gillar du Pop-randigt så finns det på alla andra kedjor såsom h&m, lindex osv till en tredjedel av priset. Alla kedjor har väl klaar fäger på barnkläder? Och någon superkvalité tycker jag inte det behöver vara när barnen är så små, de växer ju ur kläderna snabbt och fläckar inte ner dem heller. Visst, lite kräks och ev. kiss/bajs men du tvättar inte sönder kläderna direkt.

Däremot är jag helt med på att köpa lite bättre kvalité när barnen är större, det är en helt annan sak!

• Anonym
    sextiotalist skrev 2011-05-31 13:43:18 följande:
    Så länge de inte anser att det är norm och är nedlåtande om ickes-märkeskläder så bryr jag mig inte.
    Själv har gjort ett rejält dåligt köp av kläder från Lingon och Blåbär, aldrig mer, de var svindyra, mitt barn tyckte inte om kläderna (det var obehagligt material) och t-shirten såg bedrövlig ut efter en tvätt.

Mitt barn är uppvuxen med kläder från HM, Lindex, KappAhl och GK´s i Ullared, sedan en del ärvt och köpte en del begagnat och är numera en tonåring (som vägrar snobbkläder)

Jag har två barn som precis lämnat tonåren, de är uppväxta med HM, KappAhl och ärvda kläder från kusinerna. Så fort dom hade möjligheten började dom båda köpa märkeskläder eftersom dom båda anser att både kvaliten o passformen är helt annan än i kläderna från tex HM

För vår 5åring består garderoben till 95% av kläder från PO.P, Molo & Gant - ska bli spännande att se vilken väg hennes klädintresse tar

Snobberiet sitter inte i kläderna utan snarare i personen och då spelar det ingen roll om man kär sig i märkeskläder eller inte

• Anonym

Jag hade aldrig kunnat gissa att POP var märkeskläder.. i sånna fall är alla kläder med märken på märkeskläder. Skumt det där, kan inte låta bli att tänka att det är en avundsjuka om man sitter och irriterar sig på vad en förälder köper för kläder till barnen om föräldern inte sitter och skryter om det eller liknande. Jag har inga egna barn men köper regelbundet kläder till nära vänners småttingar och väljer ofta POP just av samma anledningar som du säger TS och tycker inte alls det är speciellt dyrt eller flashigt. Det är vad kläder kostar.

• Anonym

Köper ännu så länge nästan bara begagnat och då går vi helt på vad vi gillar för färger och modeller. Vi har PoP, HM och en massa konstiga märken som jag aldrig hört talas om förrut. Det kanske ändras med tiden men stl62 hinner inte bli särskillt slitet...

• Anonym
    kmp skrev 2011-05-31 14:17:28 följande:
    Håller med! Allt ser likadant ut hos PoP.

Själv lägger jag gärna ner pengar på kläder de skall ha en säsong, tex overall och vinterskor, men när det kommer till annat....nää.
    Är likadan när det gäller mig själv. Jag har hellre fem olika tröjor att variera mellan än en svindyr.

På vilket sätt ser allt likadant ut på PO.P, har du tittat bortom de randiga kläderna

Sist jag var på PO.P fanns det rätt mycke att välja på i både olika material, modeller, färger o mönster

• Anonym

Jag tänker aldrig på vad andra har för märke på sina barn. Om det är snygga kläder kan jag däremot tänka och titta på!
     Det enda märke jag köper är Lingon och blåbär, det är kvalitetskläder som håller. Men just nu är de för dyra för mig, så jag köper annat, mest Lindex.
     Barnen är ju inte så rädda om sina kläder så då vill jag inte lägga ner flera hundra på en byxa. Jag letar reakläder eller snygga begagnade. Den dagen de frågar efter annat får vi ta den diskussionen!

• Anonym
    Themis skrev 2011-07-14 21:36:30 följande:
    Alltså...jag har nog missat nåt nu men exakt vad är "naturligt" med märkeskläder?
    Det är naturligt, ingen stor sak alls, för många av oss att lägga pengar på snyggt designade plagg. POP är inte märkeskläder.
  • Anonym

min son har bara pop, molo och han hade villervalla när han var liten, jag ser inte dessa som märkeskläder.
    Han har även en del Ralph Lauren, det är märkeskläder för mig.

Jag struntar i vad andras barn har för kläder, men jag vill gärna att min "unge" har fina, funktionella och snygga kläder. och så länge som jag inte bryr mig om han får fläckar så spelar det ju ingen roll! 

Jag blev förvånad i vintras när hans fröken kommenterade hans jackor som han hade, två riktigt dyra jackor fö, men jag tycker inte de har rätt att lägga sig i vad han har på sig iaf och fråga vad kläderna kostar. Han är varmt klädd thats it. 

• Anonym

Jag tycker man ska klä sina barn i de kläder man gillar bäst, sen var de kommer från spelar ingen roll. Jag klär mina killar i mkt pop och villervallla (men mkt annat också). Det som jag tycker skiljer sig mest från ex h&m är kvaliten och färgerna. Jag gillar att mina killar har lite mer färgstarka kläder ibland med rosa. Jag har nu använt vissa av kläderna till 2 barn och det mesta är fortfarande i superfint skick och har ett brs andrahandsvärde. Så jag tycker inte att det blir dyrare i längden att köpa vissa märkeskläder.

Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv