Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

Vilka kläder anser du är märkeskläder för barn?

MEANDI!!!!

nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför
    Anonym (Märkesbitch) skrev 2011-05-31 15:47:31 följande:
    Fix
    Pop
    Kax
    Name it
    Nova star
    Lingon och blåbär

de jag kom på nu :)
    sådär långt håller jag med dig
  • varfördåför

molo
    småfolk
    idat
    urbanelk

• varfördåför
    Anonym (Märkes?) skrev 2011-05-31 19:31:25 följande:
    PoP och Villervalla som nämdes i den andra tråden då?

Det kan åtminstone jag tycka är mer enkla vardags/dagiskläder?
    villervalla tycker jag är märkeskläder. pop är gränsfall men jag tycker nog det ändå.
  • varfördåför
    Anonym skrev 2011-05-31 20:12:56 följande:
    men självklart är POP märkeskläder. Många skulle aldrig ha råd att köpa dessa kläder till sitt barn. Att kalla POP dagis/vardags kläder var det värsta snobberi jag hört!
    handlar väl inte bara om pris.. pop har blivit så passa "vanligt"..
  • varfördåför
    Anonym skrev 2011-05-31 20:36:57 följande:
    Vanligt och vanligt. Finns massor som inte har råd för det. Förstår du vilket påhopp du gör på alla stackarssjukskrivna, ensamstående, arbetslösa som kämpar för att barnen ska vara hela och rena och får höra att svindyra pop inte ens är fint. Skäms!
    det är din tolkning av saken. jag gråter inte för att jag inte har råd med pop, om du gör det så bör du fundera på vad du värdesätter i livet.

mina barn är garanterat hela och rena trotts att vi inte handlar pop.
  • varfördåför
    Anonym skrev 2011-05-31 22:53:48 följande:
    ja men de anser att alla har råd med pop då det tydligen är vardagskläder/dagiskläder. Det är ett stort hån och kränkande mot oss fattiga föräldrar.
    pop är dyrare än typ lindex, vist, men kvallan är bara obetydligt bättre på deras "bas utbud". Låt folk tycka att de är märkvärdiga för sina fina pop:kläder då. Var stålt för det ni har istället
  • varfördåför
    Miss Obsessive skrev 2011-06-01 00:00:54 följande:
    Enkla vardagskläder? Möjligtvis om du tjänar bra, för billiga är de verkligen inte. Jag handlar själv på polarn ibland, men två plagg för 420:- (som det kostade sist jag handlade där) är fasen ocker och inget annat. Så extremt bra kvalité har de inte på sina kläder att de kan rättfärdiga sin prissättning heller. Name it däremot, som några nämnt, har riktigt bra kvalitet som håller bra tvätt efter tvätt och de har betydligt humanare priser. 
    varfördåför skrev 2011-05-31 20:19:17 följande:
    handlar väl inte bara om pris.. pop har blivit så passa "vanligt"..
    Pop har blivit vanligt för att folk är köpkåta. Jag är inte bättre själv, men jag är också medveten om att pops kläder inte är för alla, eftersom de ÄR dyra 
    det förstår jag också, jag handlar inte pop då de inte alls väger upp priserna med kvallite. Om allt som kräv är att kläderna skall vara dyra så räknar jag pop, om vi skall räkna kvallitet så räknar jag friends (coops eget märke tror jag?) miljömärkta, billiga, mjuka och bra kvalla

PoP har fina kläder ibland, jag handlade där i vintras, men jag blev besviken, tyvärr. Jag ahr gått hemma i tre år, jag har inga pengar så jag vill hakläder som håller, pop gör inte det. Varför köpa dyrt bara för att vara märkvärdig då man kan köpa dyrt och få kvallite, eller ännu bättre köpa billigt och få kvallite om man inte bryr sig om vad folk säger.
  • varfördåför
    Miss Obsessive skrev 2011-06-01 07:49:42 följande:
    Jag tycker att definitionen märkeskläder hänvisar till dyrare kläder, eftersom prissättningen blir inte alltid efter kvalitén på kläderna, utan efter vad kläderna heter. Som kund betalar man många gånger mer för imagen än en bättre hållbarhet.  Många gnäller på H&Ms kläder, men jag handlar mycket därifrån och tycker inte deras kläder skiljer sig så hemskt mycket från andra kedjors barnkläder, en del är skit, en del är riktigt bra. Har folk inget vettigare att stoppa pengarna på än shorts för 3000:- (som någon i en annan tråd hade gjort), så är det väl deras ensak och inget som drabbar mig personligen. Själv så tycker jag det är pretentiöst och onödigt, men även jag går till andra sidan gräsmattan då och då.
    ja, så är det ju. Vi värderar efter vad som är syrast och inte efter vad som är bäst.

I slutänden är det ju ändå upp till var och en vad man köper för kläder och till små barn finns ingen anledning att falla för trycket och köpa kläder man inte har råd med (det är annars med tonårsbarn).

Men även om pop är nog dyra och har fortsatt att hålla sin ställning genom årtionden så känns de inte lika "inne" längre. PoP lever öfr mycket på sitt ryckte och för lite i nuet. dom blir dyrare och sämre, jag tycker inte tat de uppfyller kriterierna länge för att kallas bra kläder, jag tycker inte tat de skall få kallas märkeskläder heller då eftersomdet lockar folk att köpa kläder de inte har råd med och som inte håller måttet.
  • varfördåför
    Anonym (mee) skrev 2011-06-01 08:34:55 följande:
    Jag tjänar inte spec bra, ingen högavlönare direkt och ändå går min dotter endast i molo, katvig, småfolk, pop ect.

Handlar nog mer om Hur man prioterar än inkomsten o självklart utgifterna man har...
    sedan handlar det nog i många fall om tradera.. det är iaf enda sättet jag har att kommaöver typ molo (som har fina kläder men inte jätte bra kvalla häller tyvärr)
  • varfördåför
    fjonkan skrev 2011-06-01 08:30:47 följande:
    Märkeskläder är dom kläderna som inte säljs av klädkedjor typ Lindex m.m. Alltså skulle PoP inte vara märkeskläder enligt den definitionen.
    håller med.
  • varfördåför
    Anonym skrev 2011-06-01 10:53:03 följande:
    Hur är man skapt egentligen om man tänker på att man måste ha speciella märken på kläder? Det fattar inte jag. Hur ser man på livet då egentligen?
    på samma sätt som om man vill ha ett specielt märke på pastan, på kaffet, på bilen, på datorn på... allt... alla gillar och värderar olika, vissa tycker att det är viktigt med "bra" kläder, varför är det konstigt?
  • varfördåför
    Anonym skrev 2011-06-01 11:04:59 följande:
    Bra kläder är kläder som håller och behöver inte vara ett speciellt märke. Fattar faktiskt inte att man måste ha speciella märken på pasta, kaffe, datorer o bilar heller. Det är verkligen snett fördelat med mänskliga rättigheter här i världen.
    de som köper pop tycker ju såklart att de är bra kavlite på dem. jag tycker att meandi är bäst och köper i  prinsip bara deras kläder, dom kasnke är dyrare än hm i inköp men då håller de åandrasidan i flera år genfört med några månader. Kag köper felix istället för kavli, inte för att märket är större utan för att produkten är bättre.

Vad är snett? självklart är det snett att vissa har allt och andra inget, men jag kommer att utnyttja min möjlighet att välja bra saker så länge jag har den möjligheten.
  • varfördåför
    Anonym skrev 2011-06-01 11:14:52 följande:
    Växer dina barn aldrig så de kan ha kläderna i flera år?
    jag har fyra barn så jag ahr användnig för dem i flera år.

dessutom har de fina uppvik som gör att man kan ha kläderna längre också..
  • varfördåför
    Anonym skrev 2011-06-01 11:14:52 följande:
    Växer dina barn aldrig så de kan ha kläderna i flera år?
    fast iof, så har jag en som inte växer häller, han har haft stl 98-104 i långt över ett år.
  • varfördåför
    Anonym skrev 2011-06-01 11:17:23 följande:
    Vad är uppvik?
    att man snyggt kan vikaupp typ ärmslut och benslut så att man kan köpa kläderna en stl för stora och därigenom använda dem lite längre
  • varfördåför

Gant; Ralph Lauren, Dior, Armani är ju inte märkeskläder FÖR BARN.. de är mäsrkeskläder som också gör kläder till barn, men inte märkeskläder för barn egentligen.

• varfördåför
    Sum quod sum skrev 2011-06-01 11:32:31 följande:
    Om de har barn kläder så är det även för barn. Vad är barn märkeskläder för dig?
    sådana märken som är riktade till barn, tex idat, kattvig, meandi, dada osv. dessa kläder har ofta också några vuxenplagg men dem räknar jag inte som märkeskläder för vuxna, där räknar jag de märken jag nämnde i förra inlägget. Jag anser att det är skillnad på märkeskläder och märkeskläder TILL BARN.
  • varfördåför
    Sum quod sum skrev 2011-06-01 11:51:55 följande:
    Jag undrade lite det med,det måste vara att de först var etablerade för vuxna eller något år det hållet.
    precis, det finns märken som är GJORDA för vuxna men har kläder för barn och det finns märken som är GJORDA för barnmen har kläder för vuxna.
  • varfördåför
    Nicke Nyfiken skrev 2011-06-01 14:25:27 följande:
    Jag förstår faktiskt inte riktgigt vad du menar ändå. Vad är skilnaden? Ralph Lauren har typ lika mycket barnkläder som vuxenkläder. Vad är det som gör ett plagg ett barnplagg till skillnad från en plagg som är gjort till barn?
    frågan var vad JAG ansåg vara märkeskläder för barn, och det är min definition av märkieskläder för barn
Svar på tråden Vilka kläder anser du är märkeskläder för barn?