Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

Byta blöja på café?

Ha ha!

Du lever i ett samhälle där vi förökar oss och där små barn är en del av vardagen. Små barn mår bra av att få fräch blöja och av att bli busade med.

Att någon gör pruttljud på en bebismage tillhör väl det minst provocerande och störande när det gäller bebisar.

Vill du slippa uppleva detta är det nog bäst att fika hemma i fortsättningen.  

• Danitra
    Emmi27 skrev 2011-05-31 21:55:59 följande:
    Ja, barn är en del av vardagen, pruttljud när man äter borde inte behöva vara det. Jag sktier i bebisen, det fick i kombination med blöjbyten, mig att för en stund tappa aptiten. Dessutom är det inget barnvänligt café eftersom det inte finns skötbord på toaletten. Om man ändå ska gå därifrån kan man väl byta blöja på ett lämpligare ställe som ligger 1 minut därifrån. Men som vanligt så verkar det som att barnlösa människor inte har rätt till nånting så fort det är ett barn i närheten.
    Vet du vad som verkligen stör mig när jag ska äta en trevlig lunch eller fika med en god vän? 

Idioter som yttrar sina blåsta och helt långsökta åsikter rakt framför mig! Dom visar upp sitt bristande intellekt och förstånd just när jag ska äta. Detta kan göra mig så arg och äcklad.

Men hey, så ser visst samhället ut så vi får nog forsätta sitta bredvid varandra på fik och störa oss. 
  • Danitra
    Emmi27 skrev 2011-05-31 22:19:20 följande:
    Nej varför skulle jag? Men din jämförelse känns mer som ett försvar till varför det är ok för mammor att skita i omgivningen än en faktisk jämförelse.
    Ja, du verkar ha svårt att förstå vad jag vill få fram så det är väl naturligt att du tolkar det så.
  • Danitra

Sen undrar jag: Var det en kiss- eller bajsblöja?

En kissblöja skulle jag kunna byta på Nobelfesten. En bajsblöja byter jag inte överhuvudtaget! 

• Danitra
    Emmi27 skrev 2011-05-31 22:26:34 följande:
    Det vet jag inte, kände ingen stank i alla fall som tur var. Hade jag känt att det stank så hade jag inte hållt tillbaka mina åsikter dock. Men tycker inte att blöjbyte hör hemma bland folk som äter oavsett om det är kiss eller bajsblöja.
    Nej, och jag vill inte att idiotiska åsikter och feltänkta resonemang ska få yttras på ställen jag besöker. Men till skillnad från dig accepterar jag läget.
  • Danitra
    Emmi27 skrev 2011-05-31 22:41:53 följande:
    Om jag nånsin får barn så hoppas jag att vettet inte går ur skallen för det, för det verkar det göra för en del med tanke på att vissa tycker det är okej att byta blöja bland matgäster. Andra saker vet jag inte om jag gjort som andra stör sig på, men just när det gäller blöjbyte och sånt så borde man väl fatta själv att det faktikst inte uppskattas.
    Fast nu vad det ju faktiskt pruttljudet du störde dig på, vilket är ännu konstigare!
Svar på tråden Byta blöja på café?