Inlägg från: Kya |Visa alla inlägg
  • Kya

Byta blöja på café?

Emmi27 skrev 2011-06-01 08:31:13 följande:
    Om jag hade suttit på ett fullsatt ställe där alla ljud inte hördes så hade jag kanske inte tänkt på det för det hade blandats med allt annat, men nu var det inte alls många på cafét så det lät väldigt ljudligt.
    men vad är konstigt med pruttljud på ett barns mage? eller snarare äckligt? OK, att byta blöjor på ett café är inte vidare bra, men att störa sig på att man busar med bebisen?
    F och L, mina stjärnor :)
  • Kya
    Emmi27 skrev 2011-06-01 11:27:00 följande:
    Jag pratar inte om att jag skulle göra det på en bebis, jag pratar om ifall jag skulle sitta och göra pruttljud för att jag tycker det är lustigt.
    jag skulle inte tycka att du vore äcklig. kanske konstig, fundera på om du har något förståndshandikapp? skulle du däremot göra det på en bebis så skulle jag le och tycka att det är underbart mysigt att få mysa och busa ihop med sin bebis.
    det finns inget äckligt med att göra pruttljud med munnen? det är ju bara luft mot hud.
  • Kya
    Emmi27 skrev 2011-06-01 13:53:22 följande:
    och riktiga pruttar är bara luft ur röven =)
    Nope, riktiga pruttar är mest gaser. metan, bland annat. illaluktande gaser, och nu har man kläder mellan, men det följer även med bajspartiklar. det är enorm skillnad att jämföra luftpruttar på en bebismage med riktiga pruttar....

haha, jag fattar inte att jag skriver om sånt här...
  • Kya
    Emmi27 skrev 2011-06-02 09:02:45 följande:
    japp, men det låter likadant och det tycker jag är högst otrevligt när man äter. Men mammor är väl vana vid pruttar och bajs vid maten och har noll förståelse eller respekt för andra som inte uppskattar det.
    jag reagerade inte med äckel innan jag blev mamma heller. bara för att nån spolade i nån kran så påmindes inte jag om kiss-ljud heller.
Svar på tråden Byta blöja på café?