Inlägg från: Gul Katt |Visa alla inlägg
  • Gul Katt

Byta blöja på café?

Det är faktiskt inte ok att byta blöjor mitt bland folk som sitter och äter! Det är väldigt respektlöst!

Föräldrar vars vardag är just avföring, spyor och blöjbyten kanske inte reagerar och tänker på det, men övriga människor då? Tråkigt om det inte finns skötbord, men det gör det inte mer rätt att byta blöjor bland folk i ett cafe/restaurang där folk äter!

Har jobbar inom cafe/restaurangbranchen många år och det har hänt vid flertal tillfällen att när man dukat av bord så har det legat blöja full med avföring på bordet tillsammans med disken. Jag förstår faktiskt inte hur man tänker då!

Bara för att man är förälder och tycker sig kunna ta vilka rättigheter som helst, måste man väl kunna respektera andra? Finns MÅNGA som blir äcklad av bajs (spelar ingen roll hur naturligt det är), och det är inte så roligt att få sin måltid förstörd.

• Gul Katt
    Emmi27 skrev 2011-06-02 11:00:50 följande:
    nej men oj, ska vi blanda in krig också? jag antar att varje gång du är irriterad på nåt tänker "Nej men guuud! barn svälter ju i världen, nu är jag inte irriterad längre". grattis till dig i sånna fall. Kul att man inte får ha åsikter. På ett forum .Som vanligt.
    Mm...men såna här ämnen brukar man inte få ha åsikter i....Inte om man har "fel" åsikt iaf.
  • Gul Katt
    puss skrev 2011-06-02 11:31:12 följande:

stör på dig du, för all del. inte så att jag tänker ändra mig direkt. jag tänker glatt fika, byta blöja och prutta vidare.

din ångest, ditt ansvar.

Det där är väl fruktanssvärt otrevligt?! Hur fan kan det vara någon annans ansvar att du byter blöja på ett matställe?

Tyvärr är det ofta så. Så fort någon blir förälder så förlorar dom sitt sunda förnuft och i stort sett all respekt gentemot andra människor.

Men egentligen, va skönt då. Då kan jag strunta i att ta upp hundskit i fortsättningen då. För om du kör i den med din barnvagn eller trampar i det, så är det din ångest och ditt ansvar! Alla nöjda och glada, precis som det ska va.

• Gul Katt
    puss skrev 2011-06-02 11:53:55 följande:
    och jag förväntar mig inte att du ska se nån skillnad i att alt ett . få bajs på sig.
    alt två: inte få bajs på sig.
    om jag ska trampa i din hunskit kan du sitta på min unges bajsbjöja. DÅ är det jämförbart.
    men som sagt, jag förväntar mig inte att du ska begripa.
    Jag förväntar mig inte heller att du ska begripa och förstå! Bra med ömsesidighet.
  • Gul Katt
    AMFA skrev 2011-06-02 12:05:55 följande:
    Pruttljud på en bebismage kanke jag gjort mig skyldig till... men byta blöja på soffan på ett café gör jag inte, oavsett om det är en kiss- eller bajsblöja! Finns det inte skötbord, så påpekar jag det för personalen. Sen tar jag med vagnen in på toa och byter i vagnen. Finns ingen anledning att byta på en soffa bland folk som äter.

Och nej, alla som blir föräldrar tappar inte sitt sunda förnuft och man får ha åsikter om barn även om man inte har några egna barn!

Tack Lambretta!

Va glad jag blev nu! Tänk om det fanns fler som dig!

Det allra bästa är väl om alla visar hänsyn och respekt. Vare sig man har barn eller ej.

Diverse ljud och gullande är väl ingen katastrof, om än lite störande om man sitter vid bordet bredvid och försöker föra en diskussion med någon.

Men att byta blöjor bland andra människor där det finns mat, det är bara äckligt, ohygieniskt och respektlöst.

Svar på tråden Byta blöja på café?