• gemigsinnesro

Föräldrar i Östergötland?

Hej,
    Jag undrar om det finns några äldre föräldrar härinne med bebisar som kanske skulle vilja träffas irl någon gång?
    Jag är nyss fyllda 40 år och har 2 barn som är 17 och 18 år gamla och så en liten sladdis på snart 5 månader. Alla mina vänner har bara äldre barn och det skulle därför vara kul att få kontakt med lite äldre småbarnsföräldrar Glad.
    Jag bor i Skänninge, ca 3.5 mil från Linköping. 

• Svar på tråden Föräldrar i Östergötland?
  • illim

Vi har också varir sjuka, så har inte heller kunnat!  Vill gärna hänga med och fikar, men kan inte innan påsk, tyvärr!

• timmy97

Ok, inte innan påsk, jag är borta v efter påsk.
    Ska vi bestämma ngt nu så det inte rinner ut i sanden,
    Var när hur?? 

• Ladycocos

Jag hoppar gärna på! Inte denna vecka, måste låta alla sjuka barnen bli ordentligt friska!!

Och inte veckan efter påsk.. Så vad sägs om tisdag den 17e??

• Ladycocos

Hejsan

Jag är tvungen att tacka nej till i morgon.. Jag har fått min mor på besök. Men hittar gärna på något/är värdinna nån dag nästa vecka

• timmy97
    Ladycocos skrev 2012-04-16 09:51:01 följande:
    Hejsan

Jag är tvungen att tacka nej till i morgon.. Jag har fått min mor på besök. Men hittar gärna på något/är värdinna nån dag nästa vecka
    Funkar för mig också.
  • illim

Det låter bra för jag har också fått förhinder i morgonRynkar på näsan

• Ulrika45

Hej på er! Den här tråden har jag inte varit inne på. Jag heter Ulrika och jag fick mitt första barn i maj förra året. Strax därefter blev jag 46 år. Innan dess "bara" en bonusdotter, nu 12 år. Trodde inte jag kunde bli gravid men det kunde jag visst, helt utan hjälp... Long story, men min första man blev sjuk coh gick bort så det blev inga barn och den nuvarande träffade jag när jag passerat 40.

Vilken lycka!!

Och nu gick jag in på Familjeliv och hittade er tråd. Har inte läst alla inlägg utan hoppade fram till slutet då de första inläggen var rätt gamla. Håller ni liv i tråden? Har ni startat något slags umgänge? Ni kanske redan är så sammansvetsade att jag är sent ute...? För annars tycker även jag att det vore  toppen att ha några äldre mammor att umgås med. Känner flera mammor så klart men hittills har jag inte träffat någon, i babysim och liknande, som är i min ålder. Kring 35 och så, men nej - inte kring 40 och uppåt.

I sommar och höst ska jag vara föräldraledig igen, var hemma fram till januari i år men just nu är det pappan som får njuta av lilla Elin. Men som sagt, jag har en omgång till framför mig och kommer gärna i kontakt med trevliga mammor (och pappor!). Vi bor i Vidingsjö, Linköping.

Hej så länge!

• timmy97

Hej Ulrika45 och grattis ettåringen. :)
     Det har väl varit lite si och så med aktiviteter så vill du hänga på så vore det kul. Bor i innerstan med en nio mån och en snart treåring. 
    Nu när sommaren kommer kanske trädgårdsföreningen kan vara något? 

• lotuskotte

Hej Ulrika 45

Jag är 45 ( inne på mitt 46 år) har 2 barn en dotter på 2.5 år och en son på 6 månader. Min fru är just nu föräldraledig men from 1/7 och tom feb-13 är jag föräldraledig. Vi bor i Ullstämma så ganska nära er ju.. Ses gärna för en träff när föräldraledigheten börjar!!

Svar på tråden Föräldrar i Östergötland?