Hej!
Jag har nästan ingen kontakt med min syster!!! HOn är precis som din, men kanske lite värre ... Du ärlångt ifrån ensam.
Hon är i centrum för allting. Hon har kastat ut sina barn för att hon träffat en ny man och är så SUR för att vi (systrar) vägrar låta HENNES barn (18 åring som är djupt deprimerad och en 16 åring) flytta hem till oss för att hennes nya familj är trångbodda ... Vi är missunsamma och ställer inte upp för henne. Alla hennes problem beror på oss ... och hon anklagar oss öppet och hon har berättat för hela hennes nya familj hur hemska vi är som aldrig hjälper henne ... med pengar ... för vi är ju SÅÅÅÅÅ jätterika ... (vi lever på en inkomst och har en hyra på 8000 kr i månaden ... så hur rika är vi???????)
När jag var akut sjuk för 2 år sedan, åkte ambulans flera gånger, fick tillslut opereras hörde hon inte ens av sig en enda gång ... Det tog ett år att bli frisk!!!
När min dotter föddes (med ett medfött hjärtfel) så gratulerade hon inte ens. Hon har inte ens frågat hur hon mår och min dotter är idag 9 månader ... (Det var det tillfället som jag vägrade låta hennes deprimerade barn flytta hem till mig och hon kunde INTE förstå varför jag var så självisk!!!!!!!)
Jag har försökt att acceptera henne för den hon är i över 20 år. Jag har ställt upp på henne och hennes barn i flera år. Jag har bla gett henne pengar, MASSOR av pengar ... Men nu när hon har ekonomiska problem och jag inte hjälper henne mer så är det ju mitt fel att hon är i en ekonomisk kris ... Hennes finansiella tillstånd beror alltså INTE på att hon handlar kläder på kredit för flera tusenlappar i månaden eller handlar 20-25 filmer i månaden ... Listan kan bli hur lång som helst ... Jo, hennes exman tafsade på mig och blottade sig för mig när jag var 12 år gammal och hon bara skrattade!!!!!!!! Ja, och sen blev hon arg på mig för att jag VÄGRADE ha sex med honom .... Ska jag fortsätta???
Jag har insett att det inte går att ha en relation med henne. Hon är 40 år och har i hela sitt liv anklagat mig och min syster för alla hennes bekymmer ... hon har aldrig gjort nåt fel ... hon är felfri ...
Vi har inte talats vid på 9 månader sen min dotter föddes och vi grälade om hennes barn som inte fick flytta till oss. Vi har haft sporadisk kontakt via email. Min andra syster har slutat prata med henne helt och hållet ... Jag försöker dock för min mammas skull ...
AHHHHHH!!! Jag blir så frustrerad ... hon är min syster ... men vi har inget gemensamt längre ...
Jag vet inte om du kan hjälpa din syster. Det är svårt att hjälpa nån som inte vill bli hjälpt. När jag har konfronterat min syster så har hon blivit hysterisk och skrikit och hotat ta livet av sig och sagt så mycket fula saker att jag har gett upp ...
Jag är så j**la glad att vi har flyttat så jag slipper träffa henne vid jul och födelsedagar!!!
Ta en paus!!! Det gör gott!!! Det är inget fel i det!!!
Förlåt att det blev så långt, men gud vad skönt det är att få skriva av sig ...
ps. jag är anonym eftersom jag misstänker att min syster finns här på FL och jag orkar inte med ett av hennes hysteriska anfall igen ...