• Reco

Har fått reda på att min pojkvän röker på.

Jag och min pojkvän pratade om marijana för ett tag sedan, jag frågade honom om han hade gjort det och han svarade ja, jag trodde att det var en engångsgrej så jag frågade inte så mycket om det.

Igår kom det upp igen och då fick jag reda på att han har blivit erbjuden, av en bekant som röker på ofta, och tackar ja, han hade rökt ca en gång i månaden i ETT HELT ÅR!

Jag blev helt paff! Jag som är så emot droger, har ALDRIG ens testat någon drog (förutom alkohol då)... den här mannen ska jag dela min framtid med och snart bli sambo med....
    Jag har en stor klump i magen..

Övereagerar jag? Vad skulle ni säga/göra om er man/sambo berättade om det här?

• Svar på tråden Har fått reda på att min pojkvän röker på.
  • Anonym

Jag har inte brytt mig ett skit att röka på är inte stor skillnad mot att dricka alkohol. Däremot tycket jag inte det är ok att man undanhåller saker för varanda.

• Anonym

Samma här, Jag hade inte brytt mig nämnvärt, Mitt ex rökte på relativt ofta, min regel vara bara, Aldrig när jag är med eller ha det hemma. Plus ett löfte om att sluta när om vi skulle få barn, det är endast pga av att det är olagligt annars hade jag inte brytt mig nämnvärt.

• Reco
    Anonym skrev 2011-06-01 08:28:06 följande:
    Jag har inte brytt mig ett skit att röka på är inte stor skillnad mot att dricka alkohol. Däremot tycket jag inte det är ok att man undanhåller saker för varanda.
    Det var inte så att han undanhöll det, utan för att jag inte ville veta. Men igår så frågade jag honom rakt ut, och då talade han sanning.
  • Anonym (Lisa)

Alkohol och marijuana är samma skit. Hade du reagerat om din kille sa att han dricker en gång i månaden?
    Du reagerar starkt för att M är olagligt (det hade alkohol definitivt också varit om det inte var för att staten tjänar så enorma summor på det) Sedan förstår jag din besvikelse över att han ljög för dig från början.

• Reco
    Anonym skrev 2011-06-01 08:34:11 följande:
    Samma här, Jag hade inte brytt mig nämnvärt, Mitt ex rökte på relativt ofta, min regel vara bara, Aldrig när jag är med eller ha det hemma. Plus ett löfte om att sluta när om vi skulle få barn, det är endast pga av att det är olagligt annars hade jag inte brytt mig nämnvärt.
     varför be han att sluta när ni ska skaffa barn? Han kan ju hamna i missbruk när ni hade fått barnet?
  • Anonym (Sara)

En drog är en drog och jag hade blivit ytterst tveksam, speciellt om vi planerade att flytta ihop. I min värld är det inte ok. Vad är det som säger att han slutar att röka på om ni får barn ihop & vad säger att det inte blir mer droger?

• Reco
    Anonym (Lisa) skrev 2011-06-01 08:41:46 följande:
    Alkohol och marijuana är samma skit. Hade du reagerat om din kille sa att han dricker en gång i månaden?
    Du reagerar starkt för att M är olagligt (det hade alkohol definitivt också varit om det inte var för att staten tjänar så enorma summor på det) Sedan förstår jag din besvikelse över att han ljög för dig från början.
    Han ljög inte. Han talade sanning från första början.
    Jag och min familj har alltid varit starkt emot droger, inget jag kan kontrollera eller tänker ändra mig på...
    Alkohol är inget jag gillar heller, men har inga problem om folk gillar att dricka det.

Har märkt att han är otroligt seg och låter lite bäng och korkad ganska ofta. Hur blir det då om ett par år? Usch!
  • Anonym

Jag hade gjort slut. Jag har nolltolerans mot droger och tobak. Alkohol är OK någon gång ibland, en öl till grillningen och så.

Reco skrev 2011-06-01 08:38:01 följande:
    Det var inte så att han undanhöll det, utan för att jag inte ville veta. Men igår så frågade jag honom rakt ut, och då talade han sanning.
    Men ska du behöva fråga om allt? Ska du fråga en gång i månaden "Har du varit otrogen? Rökt på? Hamnat hos kronofogden?" och div annat för att du inte ska tycka att han undanhåller något. Ni har ju haft ämnet uppe tidigare, och han undvek att berätta trots att han borde vetat din inställning.
  • Reco
    Anonym (Sara) skrev 2011-06-01 08:44:34 följande:
    En drog är en drog och jag hade blivit ytterst tveksam, speciellt om vi planerade att flytta ihop. I min värld är det inte ok. Vad är det som säger att han slutar att röka på om ni får barn ihop & vad säger att det inte blir mer droger?
    Precis min tanke. Han säger att han klarar av det, han slutar på direkten om jag säger att jag inte vill att han ska fortsätta. Sen så har han aldrig köpt det själv utan det är hans vän som gör det ofta och när dom ses så kan det hända ibland... Min pojkvän har tackat nej flera gånger men ibland så tar han ju emot....

Så jävla dåligt av hans "vän".. skulle aldrig vilja att mina vänner gjorde något som var dåligt för deras hälsa!
  • Anonym
    Reco skrev 2011-06-01 08:43:04 följande:
     varför be han att sluta när ni ska skaffa barn? Han kan ju hamna i missbruk när ni hade fått barnet?
    För att jag ansåg/anser inte att röka på nångång i månaden är ett missbruk eller ens en start till missbruk, Det jag däremot inte ville var att riskera vårt barn pga av att han gjorde nåt olagligt, min nya pojkvän dricker ca 1 gång i veckan vin eller öl, jag ser inte det som en start till missbruk...jag kommer inte be honom sluta med det eftersom att det inte är olagligt... Sen gillar jag det inte själv eftersom att det är olagligt och jag tror att det är farligt med sådana substanser, men det anser jag om alkhol och rökning oxå.
Svar på tråden Har fått reda på att min pojkvän röker på.