• Anonym (ekonom)

Lön för ekonom

Ska på intervju med lönesamtal till en tjänst som är ekonom. De kräver civil ek. och några års erfarenhet. Tjänsten innebär budget, bokslut, löpande redovisning mm.

Vad ska man kräva i lön?

Tittar på olika sidor om lönestatistik men det är otydliga och inom ett stort spann.

Vad har ni i lön som arbetar som ekonomer?

Behöver tips och råd!!

• Svar på tråden Lön för ekonom
  • beccagranen

Jag har inte månadslön, utan får lön efter antal dagar i mån. Jobbar 35 tim/veckan och får ut efter skatt mellan
    17000-21000kr

• Anonym (ekonom)

Tack för ditt svar.
    Har du liknande arbetsuppgifter?
    Är du anställd via rekryteringsföretag?

• beccagranen
    Anonym (ekonom) skrev 2011-06-01 12:26:28 följande:
    Tack för ditt svar.
    Har du liknande arbetsuppgifter?
    Är du anställd via rekryteringsföretag?
    Är anställd på ett mindre företag med en bemanning på sju anställda. Jag sköter hela ekonomin inkluderat bokslut, inventering etc. Nu jobbar jag också på ett litet företag i en småstad och endast 35tim/veckan.
  • Anonym (ekonom)

puffar

• P28

Är du civilekonom? Och har några års erfarenhet?

Jag hade aldrig gått under 27 000/mån, som absolut lägst.

• Anonym

Hej,
    jag jobbar som redovisningsekonom på ett medelstort företag. Har som arbetsuppgift liten del löpande bokföring, skattedeklarationer, månads- och årsbokslut, månadsrapportering till internationellt moderbolag, årsredovisning samt bolagsdeklaration. Är även gruppansvarig för ett team på fyra redovisningsekonomer. Tjänar 36tkr (hade 33tkr innan jag blev gruppansvarig) och har då även sex veckors semester men ingen övertidsersättning.

Lycka till!

• Anonym (ekonom)
    P28 skrev 2011-06-01 15:12:00 följande:
    Är du civilekonom? Och har några års erfarenhet?
    Japp, jag har några års erfarenhet och är civil ek.
  • Anonym (ekonom)
    Anonym skrev 2011-06-01 16:18:47 följande:
    Hej,