July82 skrev 2011-06-02 15:22:52 följande:
Jag jobbar som redovisningsekonom på en ekonomiavdelning som består av tre personer. Jag sköter all löpande bokföring, hjälper till vid bokslut, fakturahantering, in-och utbetalningar mm. Har civilekonomutbildning och 3 års erfarenhet. Jag tjänar 23500kr innan skatt, vilket jag tycker är dåligt! Kan tillägga att jag bor i en stad med runt 100000 invånare.. Tycker jag borde ligga på typ 25-26000kr nu iaf.. suck!
Vet du hur mycket dina ekonomi kollegor tjäna? Vad har dom för typ av arbetsuppgifter jämfört med dig?
July82 skrev 2011-06-02 17:04:44 följande:
Jag har bara jobbat där i lite mer än ett år! Har direkta extrakurser, förutom typ juridik då men det hjälper väl inte mig vid löneförhandlingen kanske.. Min chef är förjävlig. Han har såna sjuka krav på oss så det är riktigt jobbigt. Jag har tänkt mig att stanna där i något år till (för att det är ett bra företag att ha på meritlistan) men sedan tänkte jag söka mig vidare för det är tröttsamt att bli behandlad så.. fick dessutom gå ner i lön när jag började där! (nu blir jag fan förbannad när jag tänker på detta, hehe) Men på mitt förra jobb (ett vikariat) hade jag 25000kr i lön, men det kunde min nuvarande chef inte sätta tyckte han.. bullshit. Som sagt, ett tag till stannar jag, tänkte även skaffa barn snart..så kanske är läge att byta jobb efter det :)
Tråkigt när man får gå ner i lön!!! Men som du säger om det är ett bra företag att ha med på meritlistan så....