• Kattii

    Hur funkar glitterlim?

    Ja, som rubriken säger, hur funkar glitterlim egentligen? Hur lång tid tar det att torka?
    Ska använda det på både papper, glas och plast (julgranskulor).

  • Svar på tråden Hur funkar glitterlim?
  • JcJ

    hej..jag har precis prövat på julgranskulor för jag ville göra några egna hemmagjorda..men det funkar tyvärr inte..det lossnar när det torkat..så jag tror inte det funkar på glas heller...men papper ska det funka på...
    ska du göra på julgranskulor kan du använda transparant lim eller lack och sen strö glitter på..du kan även använda nagelack...
    jag har provat med väldigt gott resultat...lycka till!

  • Guinevere

    JcJ: Lossnar det när det torkat?? Jag har precis köpt sånt lim för att använda till decoupage, men nu blir jag ju orolig. Har du lackat ovanpå? I så fall borde det väl sitta eller? Jag lackar minst fem gånger med lim ovanpå när jag gör mina askar. Hur lång tid tog det innan det torkade förresten?

    Kram, Sanna

  • JcJ

    Sanna: glitterlimmet ramlar när man satt det på julgranskulor och låtit det torka. På papp mm ska det sitta kvar.

  • Lillylinnea200

    Du kan anvämda glitterlim till det mesta. Tänk dick på att om du ska använda det på glas eller plast måste du dock ha ett annat lim först. Jag brukar anvönda mig av trälim utblandat med lite vatten innan jag lägger på det. Funkar jättebra ????????

Svar på tråden Hur funkar glitterlim?