Inlägg från: Tetti |Visa alla inlägg
  • Tetti

Dela med dig av din blogg :-D

teatimes.blogg.se

Jag är en tjej på 26 år som kämpar med att bli frisk från anorexi. jag har haft en ätstörning i 9 år och anorexi i 7 år så nu vill jag en gång för alla bli frisk och börja leva ett liv i frihet. Jag är intresserad av kost och hälsa och är vegetarian sen ca 10 år tillbaka. Mina intressen är min hund, att läsa, skriva, se TV-serier och träffa vänner och familj. I mitt friska liv älskar jag att träna och röra på mig och det motiverar mig att bli frisk.
  • Tetti
    anorexiresan.blogg.se

Nu har jag återupptagit min blogg. Jag skriver om livet med svår anorexi och hur det är att leva med den hemska sjukdomen. Just nu kämpar jag på alla vis för att slippa bli tvångsinlagd på sjukhuset för min vikt är så låg och mina värden så dåliga att jag kan dö närsomhelst enligt sjukvården och det var nog först igår som jag kunde ta till mig det och börja förstå till viss del att jag faktiskt är sjuk. Har haft anorexi i 8 år och ätstörningar i 10 år. 

Skriver även lite om livet med hund.
  • Tetti

Jag har en blogg som handlar om livet med anorexi och bipolär sjukdom, jag är just nu inne i en djup depression och en svacka med maten så det är kämpigt just nu men jag ska ta mig igenom det. Jag har också asperger/autism som jag skriver om för jag tycker det behövs mer förståelse och kunskap kring dom diagnoserna, speciellt eftersom det finns så lite kunskap även inom vården och allmänheten kring hur högfungerande autism yttrar sig hos kvinnor eftersom det skiljer sig från män och dom flesta manualer och informationskällor skriver alltid om hur det är för män.

Jag har en lång historia av psykisk ohälsa, började få ångestproblem som 7 åring, min första djupa depression när jag var 10 år och sen i 14 års ålder kom hypomanierna. Anorexin har jag levt med i 12 år, snart mer. 

Bloggen är www.nouw.com/lilliskutt

Svar på tråden Dela med dig av din blogg :-D