• gravid01

Från mage till rygg.

Hur gamla var era barn när dom vände sig från mage till rygg?

• Svar på tråden Från mage till rygg.
  • Pia och Elna

Strax före hon var tre månader. Men det var en slump att hon upptäckte det hon skulle kolla på något och den vinkeln huvudet hamnade i gjorde så hon rullade runt av dess tyngd. Men sen gjorde hon det hela tiden så hon fick aldrig träna på mage efter det då hon inte gillade att ligga på mage.

• ELLEoClara

Ca 6 månader ( tyckte inte om att ligga på mage så hon "tränade" nästan aldrig )

• Maxbox

Kollade i hennes bok. 8 veckor var hon när hon rullade från mage till rygg. Från rygg till mage började hon med när hon var ca. 3,5 månad.  Sonen var närmare 4 månader när han första gången rullade från rygg till mage. Från mage till rygg vet jag inte.

• fab

Min tjej var tre veckor. Det finns på film. Omedveten vändning sade de på BVC, men hon har fortsatt med det och nu räknas det väl som medveten vändning skulle jag tro. Nu är hon elva veckor och det verkar som att hon snart vänder sig från rygg till mage också, det är ett väldigt gymnastiserande.

• lillnageln

Vår kille är 5 1/2 mån och började vända sig från rygg till mage för ett par veckor sen. Att vända tillbaka har han inte lärt sig än men det känns som att han gör det när som helst.

• Grismamman

Sonen gjorde det igår första gången, 5 och en halv månad. Tror storebror var lika gammal ungefär.

• Busbellan

Omedvetet har alla barnen varit bara några veckor gamla, men det handlar ju mer om att huvudet blir för tungt och de tappar balansen medvetet har de gjort det vid 3 mån, 10 mån och 5 mån.

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Från mage till rygg.