Inlägg från: festia |Visa alla inlägg
  • festia

Vad kan du om Buffy the vampire slayer?

k girl skrev 2011-06-02 20:41:00 följande:
    Ah, just det, det var 2003. Jag bodde fortfarande i Stockholm då, spelade in det sista avsnittet och såg det när jag kom hem (lite halvfull) från en konsert mitt i natten. Jag bölade som ett litet barn och min dåvarande sambo var rädd att jag skulle väcka grannarna.
    Jag har en känsla av att alkoholen spelade en liiiiten roll där!
    Bonanza skrev 2011-06-02 20:41:27 följande:
    Självklart alla rätt!

Har precis börjat omtitten av säsong sju, även om jag tycker att det är en rätt halvtrist säsong. Inget slår säsong 6 dock!

TS - har du sett Dr Horrible? Också Whedon, musikal!
    Håller med dig om säsong sju, den är ganska tråkig. Det finns tre avsnitt ur sjunde dock, som är några av mina favoritavsnitt Jag gillar trean och fyran bäst!

Åh musikal är nåt jag gillar, nu måste jag imdb:a!
    Minikonstapeln skrev 2011-06-02 20:41:31 följande:
    10 av 10 på första försöket!
    Säsongerna går varma här hemma minst 1 gång per år! Till och med fått sambon intresserad! :)
    Samma här
  • festia
    Bonanza skrev 2011-06-02 20:55:27 följande:
      Kan du den inte utantill?
    *spöstraff*
  • festia
    Bonanza skrev 2011-06-02 20:55:03 följande:
    Fyran? Skojar du? Äckel-riley är ju helt horribel. Fyran orkar jag aldrig se om, den är vansinnigt tråkig.

Ordningen som gäller:

6
    2
    1
    3
    7
    5
    4

Lite osäker på ordningen av s5 och s7 där dock.
    Om man bortser från Riley så har fyran riktigt bra avsnitt! Det där Giles blir demon, när Faith kommer tillbaka, när Willow råkar förhäxa alla så att Spike och Buffy blir ett par, Thanksgiving-avsnittet där Spike verkligen är i sitt esse när det gäller komik, när de är fast i ett spökhus, när de är fast i ett spökhus igen.... Jag kan fortsätta hur länge som helst

Sjuan kommer helt klart sist i min ordningslista!
  • festia
    k girl skrev 2011-06-02 21:04:24 följande:

Haha, jamen. Det var ju SLUT! Finito! Inget mer Buffy!

Okejrå, det kan jag faktiskt sympatisera med
  • festia
    Dorian Ertymexx skrev 2011-06-02 20:59:05 följande:
    Jag + Musikaler = Falskt. Avskyr musikaler faktiskt. Det enda det avsnittet tjänade till var att bevisa att jag hade rätt om vilka som faktiskt var de stora talangerna i serien, och vilka som förvisso var OK men inte vidare showmannamässiga. ;)
    Musikalavsnittet är en stor favorit hos mig! Älskar Xander och Anyas låt
  • festia
    Bonanza skrev 2011-06-02 21:05:57 följande:
    Det har du rätt i. Men när jag tänker på säsongerna så tänker jag dem liksom som sin helhet. Vad är arcen? Vem är the big bad? Sedan att vissa har superba avsnitt även om de är sämre säsonger som helhet, det är klart.

Sexan har några av mina favoritavsnitt samtidigt som den har en bra handling rakt igenom.
    Jag tänker nog lite både och. Tvåan till exempel har bra handling, men många avsnitt är långtråkiga.

Har du något speciellt favoritavsnitt från sexan?
  • festia
    Bonanza skrev 2011-06-02 21:13:30 följande:
    Åh, sexan har ju så sjukt många bra avsnitt. Men tja:

Once more with feeling
    tabula rasa
    smashed wrecked gone
    normal again
    villains

Men jag håller med om att det finns riktigt bra avsnitt i även de tråkigare säsongerna. Och jag vill nog byta plats på femman och sjuan trots allt.
    Jag är helt inne på din linje! Älskar de avsnitten.

Ett avsnitt som är topp 5 på min lista är The Zeppo, tredje säsongen. Just för att det handlar mycket om Xander och han har ofta blivit undanskuffad av sina superhero-vänner.
  • festia
    Rockan skrev 2011-06-02 21:11:38 följande:
    9 rätt. I have no exscuse

(Tänkte helt fel på demonblod-frågan!)
    Hur tänkte du?
  • festia
    Rockan skrev 2011-06-02 21:23:41 följande:
    Jag läste alternativen och inte frågan, och tänkte sen på en helt annan säsong

(Kan ha fått huvudet förvridet av att det avsnitt jag tänkte på inkluderade Spikes rumpa, ja...där var min ursäkt)
    Åh ja, det avsnittet som du tänkte på är underbart! Älskar den scenen
  • festia
    Bonanza skrev 2011-06-02 21:26:10 följande:
    Ja, Xander är så sjukt underskattad av de andra. Stackaren.

Äh, jag behöver nog omvärdera min lista. s3 är ju underbar, även om jag avskyr faith.
    Det låter som en bra idé

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Faith, jag har nog lite hatkärlek för henne. Jag gillar att hon blir en rouge slayer och blir ond, fast ändå inte alltigenom ond. Jag gillar henne när hon kommer tillbaka i sjunde säsongen! Hon är en frisk fläkt gentemot Buffy som ska vara så jävla allvarlig hela tiden. Hatar hennes lååånga tal!
Svar på tråden Vad kan du om Buffy the vampire slayer?