• Lilaa

High chaparall vs Astrid Lindgrens värld?

Hej!

Tänkte göra en minitripp i sommar med mina barn som är flicka 7 år och pojke 2,8 år. Tänkte på antingen high chaparall eller alv. Vad har ni för erfarenheter? Jag har aldrig varit på high  chaparall så det vore kul att se det. Alv var jag i när min flicka var 3 år och jag tyckte det var jättemysigt men jag tänkte att min pojke kanske är för liten för det detta år eftersom att han inte vet vilka karaktärerna är. Kanske bättre åka dit nästa år? Ni som varit i high chapparal hur är det där? Hur kommer man dit utan bil? bor i stockholm och räcker en dag där eller ska man vara där 2 dagar? tack på förhand

• Svar på tråden High chaparall vs Astrid Lindgrens värld?
  • Lilaa
    Busbellan skrev 2011-06-02 08:01:11 följande:
    Jag tycker absolut du ska åka till alv! Hc ger jag inte mycket för och dyrt är det också, där får du betala för så gott som allt utöver inträdet. Hc tycker jag känns lite "gammalt" inte det minsta fräscht där. På alv tror jag man kan ha riktigt roligt även om man inte känner till karaktärerna.
    tack för ditt svar, tål att funderas på

fler som har erfarenheter?
  • Lilaa

Hmmm låter som om AV är mysigare, tror det blir det istället

• Lilaa

Dottern min vill hellre åka till hc. Nån som vet hur man åker dit med tåg och räcker det med en dag där?

• Lilaa

Men snälla om vi åker till HC räcker då en dag i parken eller ska man ta en tvådagars biljett?

Svar på tråden High chaparall vs Astrid Lindgrens värld?