• Anonym (ts)

Bra bh-affär i Stockholm för storbystade??

Hej.

Har alltid haft stor byst men efter graviditet o viktuppgång är de ju såklart ännu större. Använer nu mina amnings-bhar fortfarande fast att det var länge sedan de fyllde sin funktion (men de är de enda som passar). Dock känns inte stödet tillräckligt bra i dem. Måste verkligen hitta en bra affär!!

Vanliga affärer är inte att tänka på de har inte tillräckligt stora storlekar.
    Har ni något tips på vart man skall gå??

Tack på förhand!/
    Lina

• Svar på tråden Bra bh-affär i Stockholm för storbystade??
  • Ramborg

Det var ett par år sedan jag flyttade, men då fanns en bra butik i kvarteret mellan Åhlens citys baksida och Vasagatan.

• LaHabana

Change i nacka forum. finns en i stan tror jag med. Googla. Köpt mina där, as bra! hade storlek 70 i innan jag förminskade dom, så dom har verkligen allt. BRA priser oxå och jätte hjälpsamma.

• Anonym (ts)
    Ramborg skrev 2011-06-02 17:23:07 följande:
    Det var ett par år sedan jag flyttade, men då fanns en bra butik i kvarteret mellan Åhlens citys baksida och Vasagatan.
    Kommer du ihåg vad butiken heter och vilken storlek de har upp till?
  • LaHabana

twilfit  oxå, finns i gallerian i stan. Har oxå de flesta storlekar man kan tänkas finna.

• Anonym (ts)
    LaHabana skrev 2011-06-02 17:25:58 följande:
    Change i nacka forum. finns en i stan tror jag med. Googla. Köpt mina där, as bra! hade storlek 70 i innan jag förminskade dom, så dom har verkligen allt. BRA priser oxå och jätte hjälpsamma.
    Tack för tipset!! Glad

Min kusin förminskade sina också, har funderat på det också...
  • Cornellia

Dom jag gillar när jag är i huvudstaden är Gustaf Melbin (finns i gamla stan och maria torget)
    www.gustafmellbin.se

Details (finns lite överallt, bla på götgatan).
    www.details.se/

Har man bara sådär lagom stora bröst (typ upp till H) så fungerar även Change bra (finns bla i nacka, sollentuna, täby)
    www.change.com/

BF 1/9 2011
  • Cornellia

Jag har haft i princip alla storlekar mellan F och J, och jag har alltid hittat något på dom där affärerna.

BF 1/9 2011
  • Anonym (ts)
    Cornellia skrev 2011-06-02 17:30:39 följande:
    Jag har haft i princip alla storlekar mellan F och J, och jag har alltid hittat något på dom där affärerna.
    Tack så jätte mycket! Jag har J nu (tror jag skall jag säga). Skall gå in o kika på länkarna jag fick från dig!! Så kanske man kan handla imorgon... Glad
  • Anonym

Triumph, har alltid för alla storlekar!

• Cornellia
    Anonym (ts) skrev 2011-06-02 17:35:29 följande:
    Tack så jätte mycket! Jag har J nu (tror jag skall jag säga). Skall gå in o kika på länkarna jag fick från dig!! Så kanske man kan handla imorgon... Glad
    Då kanske change funkar, deras storlekar går upp till J-kupa, men dom är små i storlekarna.

Personligen har jag aldrig hittat något på twilfit och Triumph, dom är alldeles för små.
    BF 1/9 2011
  • Sofia L

Details eller Change tycker jag är bra. Har även hittat på Twilfit men det är svårare. I Tyskland där jag var på semester förra sommaren vimlar det är underklädesaffärer så passa på att shoppa om du skall utomlands.

• Anonym (ts)
    Sofia L skrev 2011-06-02 19:47:49 följande:
    Details eller Change tycker jag är bra. Har även hittat på Twilfit men det är svårare. I Tyskland där jag var på semester förra sommaren vimlar det är underklädesaffärer så passa på att shoppa om du skall utomlands.
    Bra tips tack! Ja utomlands borde man kanske passa på...
  • levandecharader
    Cornellia skrev 2011-06-02 17:29:31 följande:
    Dom jag gillar när jag är i huvudstaden är Gustaf Melbin (finns i gamla stan och maria torget)
    www.gustafmellbin.se

Details (finns lite överallt, bla på götgatan).
    www.details.se/

Har man bara sådär lagom stora bröst (typ upp till H) så fungerar även Change bra (finns bla i nacka, sollentuna, täby)
    www.change.com/
    Dessa affärer skulle jag tipsa om också. Bra med personlig hjälp, hyfsade priser, och helt ok utbud.
  • Anonym (ts)
    levandecharader skrev 2011-06-02 23:10:36 följande:
    Dessa affärer skulle jag tipsa om också. Bra med personlig hjälp, hyfsade priser, och helt ok utbud.
    Tänkte gå till details först imorgon. Ligger en alldelesi närheten där vi bor. Och så blev jag nyfiken på gustafmellbin för den butiken har jag aldrig hört talas om!
    Helt plötsligt ser jag fram emot att gå o hitta den perfekta bhn imorgon (något jag har dragit mig för ganska länge). Glad 

Någon som vet om NK har ett bra utbud?
  • levandecharader

Triumf och twilfit har jag aldrig hittat nåt på, finns varken storlek eller modell för mig. Gustaf Mellbin är lite dyrare, details mellan och change billigast. Fast egentligen ligger de 2 sistnämnda ganska lika i pris, skillnaden är att change ofta har bra rabatter och erbjudanden. 

Lycka till imorrn! Jag vet hur frustrerande och irriterande det kan vara att hitta rätt bh (till förhopningsvis rätt pris)

• Anonym (ts)
    levandecharader skrev 2011-06-02 23:33:14 följande:
    Triumf och twilfit har jag aldrig hittat nåt på, finns varken storlek eller modell för mig. Gustaf Mellbin är lite dyrare, details mellan och change billigast. Fast egentligen ligger de 2 sistnämnda ganska lika i pris, skillnaden är att change ofta har bra rabatter och erbjudanden. 

Lycka till imorrn! Jag vet hur frustrerande och irriterande det kan vara att hitta rätt bh (till förhopningsvis rätt pris)Tack
    Tack snälla!

Just nu känner jag att den nästan får kosta vad som helst, bara den är bra!! Glad 
    Om jag hittar någon som är bra brukar jag köpa flera stycken o i olika färger.
    Nej twilfit kan jag inte köpa på. Triumf har jag aldrig varit på.

När jag bodde i gbg så fanns det en super bra liten butik, där de bara tog en kund i taget inne i butiken. Så att man skulle få all hjälp den stunden man var där. De sparade alla ens uppgifter och vilka modeller som passade en så om ens man, sambo el annat ville köpa några nya underkläder så visste de exakt vad som skulle passa! Glad Perfekt också när man själv kom för då kunde de ju plocka fram direkt vad som var bra modeller!
  • Sofia L

Mindre orter kan ha sina guldgruvor. Det finns en i Borlänge (av alla ställen) där innehavarinnan klämmer och drar i BH:n och tuttarna så det står härliga tider till men sen har man en BH som sitter som om man föddes med den på, ha ha

• Ramborg

Details tror jag butiken hette, som jag menade. Vet inte om den ligger kvar, men du har ju fått en länk av någon ovan!

• himlafin
    Sofia L skrev 2011-06-03 00:13:44 följande:
    Mindre orter kan ha sina guldgruvor. Det finns en i Borlänge (av alla ställen) där innehavarinnan klämmer och drar i BH:n och tuttarna så det står härliga tider till men sen har man en BH som sitter som om man föddes med den på, ha ha
    Finns en Changebutik där dom gör så i Helsingborg. Damerna som jobbar där kommer in i omklädningrummet och lyfter på brösten och trycker och klämmer och har sig. lite ovant till en början , men man vänjer sig ganska fort.
  • FrökenFreja

Details är jättebra i Sverige. 

Annars kan jag tipsa om en underbar utländsk butik som heter Bravissimo.
    De har en jättebra nätbutik och även kläder speciellt gjorda för storbystade.
    Om man är i England och åker till en butik så får man en person som tar hand om bara dig, och ser till att du går därifrån med välsittande bh. Helt underbart! Men som sagt, att beställa går också bra! 

Svar på tråden Bra bh-affär i Stockholm för storbystade??