Inlägg från: Tonx |Visa alla inlägg
  • Tonx

Vad kan du om Harry Potter?

10 av 10. Det här är något jag kan iaf.

• Tonx
    festia skrev 2011-06-02 20:44:27 följande:
    Tack! Jag satt faktiskt och funderade ett tag på vilka frågor jag skulle välja så det inte blev för lätt
    Tonx skrev 2011-06-02 20:42:21 följande:
    10 av 10. Det här är något jag kan iaf.
    Det gjorde du bra! Är det därför du heter Tonx?
    Hur många gånger har jag inte fått den frågan?
    Men nej, det är faktiskt inte från HP, Tonx är ett hittepå sen innan HP.
    Men visst blev man lite glad när Tonks dök upp i böckerna!  
  • Tonx
    festia skrev 2011-06-02 20:58:25 följande:
    Det värsta är att varje gång jag börjar läsa den sista boken blir jag lite ledsen för att jag vet att sen finns det inget mer att läsa buhu!
    Embla skrev 2011-06-02 20:50:45 följande:
    8 av 10. Hade fel på vem som lärde ut förbannelserna eftersom jag inte tänkte mig för, och så mindes jag inte varför Harry använde crucio på Carrow. Har läst böckerna mellan 3-10 ggr (de tidigare böckerna har jag läst oftare eftersom de funnits längre, helt enkelt).

Eftersom jag bara läst böckerna på engelska, var jag tvungen att tänka till ibland.
    Jag har funderat på att läsa de på engelska nästa gång. Men jag vet inte riktigt, jag har ju vant mig vid den svenska versionen...
    Give it a try.
    De är faktiskt riktigt, riktigt bra på engelska! Läste de fyra första på svenska, sen kunde jag inte vänta på svenska utgåvan av femte så jag läste på engelska. Blev således tvungen att läsa om allt på engelska  
  • Tonx
    festia skrev 2011-06-02 21:11:25 följande:
    Åh! Jag skrev fel! DAMN IT!
    Haha, jag tyckte det var något som kändes konstigt. Jag tänkte "Seeker", hette det verkligen Jagare på svenska? Ja, det måste det ju ha varit så, för vaktare eller slagman är det inte. Nåja, tur att någon här är uppmärksam!
Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?