• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Tm hur går det??

Själv fick jag igår mens, så inget mirakel den här gången heller...trots bröllop o minihoneymoon m.m.:(
    Ringde kliniken idag o ska dit den 27:e för UL...då kollar de slemhinna m.m. o bestämmer när det är dax att sätta in den lilla eskimån (om den överlever upptining, vilket jag sjukt nog helt iskallt :) räknar med...)
    Så nu e vi på g igen..hoppas de senaste månadernas mer avslappnade attityd, mitt "sunda" leverne o annat innebär ngt positivt o att det NU, nu äntligen är vår tur!!!
    skulle passa fin fint med bebis i juli nästa år:) bara fyra år efter att vi började försöka...

Ha d gott!

• tm78

På UL i fredags fanns det bara 3 äggblåsor - men man beslutade ändå att de skulle plockas, så det har jag jag gjort idag. Det fanns bara 1 ägg där, så det ser väl egentligen ganska mörkt ut. Imorgon ska jag ringa och få veta om det har blivit befruktat eller om vi måste börja om från början igen... Lite deppigt idag måste jag erkänna.

Jag håller tummarna för eskimån Tabbs! Hade ni fler än en i frysen?

• Tabbs2

TM, förstår att det kan kännas lite deppigt...men det behövs ju egentligen bara ett ägg...
    vet att det är klen tröst o inte gör att man kan slappna av..men många ägg behöver ju inte betyda att dom är bra...
    Men hur som hoppas att detta ägg befruktas fint o att det är det som kommer bli ert barn:)
    Håller tummarna!
    Använde du samma mediciner o doser som förra gången?

Vi har tre små i frysen..de tinar ett i taget så klarar inte det första upptiningen så tar man nästa osv...

• Tjingeling77

Håller alla tummar och tår för dig TM - som Tabbs säger så behövs det ju i slutändan bara 1 ägg. Vi får hoppas att det är det som du har:).

Håller tummarna för dina 3 små i frysen oxå tabbs :).

Här rullar allt på som bara den. nu är det bara 7 veckor kvar till det är beräknat att det lilla knytet i min mage ska komma ut. känns helt overkligt.

Tänker på er!!
    Ha en fin dag.

• tm78

Allt har tack och lov gått bra med det ensamma ägget... Nu ruvar jag på ett jättefint 5-celligt embryo! Åh, vad jag hoppas att det var guldägget den här gången!!

Trevlig helg alla Glad

• Tabbs2

Åh TM vad skönt att höra!!
    Hoppas hoppas att det vill boa in sig ordentlig nu:)
    När är testdag?

• tm78

Testdag är 2. oktober. Då ska jag till sjukhuset och ta blodprov på morgonen och så får jag svar på eftermiddagen. Just nu tänker jag att jag inte ska ta några egna test innan det - men vi får väl se hur stark jag är när det börjar närma sig...
    Än så länge går det i alla fall bra, jag är mycket mindre stressad över hela situationen den här gången - hoppas att det är positivt! 

• Tabbs2

Åh en vecka kvar då! Hoppas den går fort:)
    Håller tummarna så dom blånar!
    Jo måste vara positivt att känna sig lugnare:)

Jag börjar spänna mig känner jag...ont axlar o huvudet redan.. tycker tiden sniglar sig fram...
    Men borde väl bli insättning ngn gång under nästa vecka som jag fattat det..

• Tjingeling77

Åh TM - tiden kommer gå så sakta men det är bara att försöka bita ihop... Jag klarade ju inte ens av att hålla mig många dagar när jag tänkte att det kanske hade tagit sig så förstår verkligen om du känner så. Det viktiga är ju bara att du i så fall väntar tillräckligt många dagar så att det har haft möjlighet att ta sig.

Tabbs och tiden går ju lika långsamt för dig förstår jag....

För mig känns det faktiskt oxå som tiden går långsamt:). fast jag går ju bara och väntar på att bebisen ska komma. Har nu typ 3 veckor kvar på jobb och sen är det beräknat att den lilla kommer runt den 12 Nov.
    Vi har inte hunnit med att fixa så mycket än så måste nog sätta fart med det i helgen tror jag. Känner att jag blir tyngre och tyngre och allt blir lite jobbigare så det är nog verkligen dax.

Tänker ofta på er och önskar er all lycka till och hoppas VERKLIGEN att det är er tur NU!!!!! håller minna tummar.
    Hjärta

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?