Inlägg från: brünnhilde |Visa alla inlägg
  • brünnhilde

barnkläder på kappahl

Tycker de stora kedjorna som h&m, Lindex och Kappahl har vidriga kläder för barn, undantaget lindex babyavdelning kanske. Finns så mycket annat snyggt.

• brünnhilde
    Amlin skrev 2011-06-03 10:23:13 följande:
    Oj, vidriga. Det var starkt.

Det beror ju förstås på smak men helt uppåtväggarna galet är ju inte allt i de större kedjorna.Nu vet ju inte jag vad du ser som vidrigt men idag är vår stora dotter tex klädd i ett par mjuka jeansshorts och en röd och vit randig t-shirt från KappAhl, praktiska funktionella plagg som är kanon att leka i.

Däremot finns det ju massa annat också som faller under kategorin oanvändbart och ofta rätt sexualiserande, det håller jag med om att det är vidrigt men det finns ju på massor av affärer och inte alls bara de stora kedjorna.
    Jo, det är mest det sexualiserade som gör att jag stör mig så mycket, men också alla kemikalier och gifter, och vem som syr kläderna.
  • brünnhilde
    älskarlivet81 skrev 2011-06-03 10:26:39 följande:
    Sexualiserade? För att man klär sin dotter i klänning? Eller har jag missat något?
    För att jag som mamma till en pojke inte hittar något annat än blåa, gråa och svarta  kläder, spindelmannen och flames på Kappahl. Sådana kläder kommer aldrig att inköpas här - vil gillar färg och kläder som ser ut som barnkläder. Sedan gör andra som de vill.
  • brünnhilde
    Indianica skrev 2011-06-07 13:36:29 följande:
    Dottern som är sju år har börjat vilja ha "coola" kläder och då är Kapp Ahl perfekt. Men jag köper bara bomullskläder, visste inte att det fanns annat? Sedan tycker jag de har t ex bra bast-shirts, särskilt Kax. Sköna och till bra pris. Samma sak med jeansen, sonen vill ha "coola" jeans och där är Kapp Ahl faktiskt bra, för de är hållbara och kostar inte 7-800 kr som andra märken kan göra
    Tradera!
  • brünnhilde
    augustisten skrev 2011-06-10 11:43:29 följande:
    Fast just Kapp Ahl har ju fina färgglada unisextröjor som man får 3 för 2. Till och med rosa, röda, blommiga och lila utan puffärm (vilket är nästan omöjligt att hitta annars).

I övrigt är deras sortiment ganska dåligt men på t-shirts och tröjor slår de de flesta andra kedjor med hästlängder - tom pop och andra där puffärmen numera härskar på allt i "flickiga" färger.

Skulle väl vara Villervalla som är bättre - men då är det också en helt annan prisklass...
    Rent miljömässigt är jag dock skeptiskt till att det är så bra ....

Villervalla prisklass jämnar ut sig på tradera!
Svar på tråden barnkläder på kappahl