Amlin skrev 2011-06-03 10:38:14 följande:
Klänning är väl inget fel i sig, det bror ju helt på hur den är skurnen. Men kolla tex på förra årets lindex short. Till killarna är shortens långa, till knäna ungefär, vida rymliga byxor man kan leka i och som är svala men ändå ger lite skydd mot solen. Till tjejerna är de så korta att de knappt täcker blöjan, de sitter tajt och liknar med hotpants. Vansinne om du frågar mig. Det kan ju inte vara skönt att sitta i en sandlåda med kläder som måste ta in sand i mängder och som inte alls skyddar mot sol. Dessutom finns det ingen anlednign för småflickor att vara så avklädda.
Vi har fått typ 4 sådana i present till dottern och de skuller jag inte vilja släppa ut henne i, det ser ju sjukt ut med 2-3 åringar i hotpants. Men de är bra att ha när hon går utan blöja hemma om det är varmt i lägenheten.
Jag har inte handlat shorts på Lindex, eller jo gjorde ju faktiskt det förra veckan. Men då tog jag ett par som jag faktiskt tror var "pojkshorts", men de var coola. Sen köpte vi ett par när vi var i USA men tog då från pojkavdelningen också, då de på flickavdelnignen var så gräsliga.