Inlägg från: augustisten |Visa alla inlägg
  • augustisten

barnkläder på kappahl

brünnhilde skrev 2011-06-03 10:29:36 följande:
    För att jag som mamma till en pojke inte hittar något annat än blåa, gråa och svarta  kläder, spindelmannen och flames på Kappahl. Sådana kläder kommer aldrig att inköpas här - vil gillar färg och kläder som ser ut som barnkläder. Sedan gör andra som de vill.
    Fast just Kapp Ahl har ju fina färgglada unisextröjor som man får 3 för 2. Till och med rosa, röda, blommiga och lila utan puffärm (vilket är nästan omöjligt att hitta annars).

I övrigt är deras sortiment ganska dåligt men på t-shirts och tröjor slår de de flesta andra kedjor med hästlängder - tom pop och andra där puffärmen numera härskar på allt i "flickiga" färger.

Skulle väl vara Villervalla som är bättre - men då är det också en helt annan prisklass...
  • augustisten
    brünnhilde skrev 2011-06-10 12:41:44 följande:
    Rent miljömässigt är jag dock skeptiskt till att det är så bra ....

Villervalla prisklass jämnar ut sig på tradera!

Nej, jämfört med begagnat är det ju kasst miljömässigt - men jämför man nya kläder är det ju tyvärr svårt att säga om det är någon skillnad mellan billigt och dyrt. Det hänger ju inte alltid ihop.

Och ibland hittar man inget begagnat just när man behöver... eller har inte haft framförhållning helt enkelt (gäller mig ibland i vilket fall) och då tycker jag att just de här tröjorna är ett ganska bra och färgglatt alternativ

Svar på tråden barnkläder på kappahl