• SunnyBunny

Hjälp vi får inte våran lägenhet såld i Stockholm (Täby)!!!!

Bor i ett attraktivt omåde i Täby. Har aldrig varit några problem och sälja lägenhet här. Så vi hittade vårat drömhus och slog till och köpte det. Trodde inte i vår vildaste fantasi att vi inte skulle få våran lägenhet såld!

Men nu sitter vi här, ska flytta till huset om en månad och lägenheten står osåld!!!! Vad gör man?? Tips?

Jag mår så förbannat dåligt över det här just nu aå jag vet inte vart jag ska ta vägen:(

• Svar på tråden Hjälp vi får inte våran lägenhet såld i Stockholm (Täby)!!!!
  • Ankaja

Vi har precis sålt vår lägenhet i Täby, likaså har ett flertal av våra vänner sålt deras lägenheter det senaste året (vi är alla på väg mot hus) Det har inte varit några problem att få lägenheterna sålda. Så min tanke är; ligger ert pris rätt och har mäklaren annonserat tillräckligt? Jag tycker det låter lite konstigt att just er lägenhet är så svårsåld

Lycka till!

• SunnyBunny
    puss skrev 2011-06-03 10:10:05 följande:
    ojoj!! har ni försäkring?
    Vad för försäkring????
  • puss

vissa mäklare har en "dubbel-boende-försäkring" som ska skydda mot dubbla boendekostnader en viss tid om det blir såhär.

I will mustardize you
  • puss

prova en annan mäklare annars.

I will mustardize you
  • SunnyBunny
    Ankaja skrev 2011-06-03 10:14:19 följande:
    Vi har precis sålt vår lägenhet i Täby, likaså har ett flertal av våra vänner sålt deras lägenheter det senaste året (vi är alla på väg mot hus) Det har inte varit några problem att få lägenheterna sålda. Så min tanke är; ligger ert pris rätt och har mäklaren annonserat tillräckligt? Jag tycker det låter lite konstigt att just er lägenhet är så svårsåld

Lycka till!
    Det är just det jag sitter och funderar på vad som gör att våran lägenhet inte går och sälja? Vi hade bud på den och massa intresserade. men budet vi hade drogs tillbaka precis när vi skulle godkänna det då personen i frågan fick sparken! Jag hör tvärtom nu, att det är svårt och sälja. Och det pga att man måste betala handpenningen kontant och man inte får ta lån på det. Tror den ligger på 15% idag.

Vårat pris ligger långt under vad de har sålts för här i området och vad lägenheten är värd.
  • bubbligirl

jag kan hyra i andra hand av er:) man kan ju kanske som sagt hyra ut i andrahand. alltid ett förslag

• puss
    bubbligirl skrev 2011-06-03 10:18:09 följande:
    jag kan hyra i andra hand av er:) man kan ju kanske som sagt hyra ut i andrahand. alltid ett förslag
    ohoo, häftigt!!
    kanske en deal på g här??
    I will mustardize you
  • SunnyBunny
    puss skrev 2011-06-03 10:17:08 följande:
    prova en annan mäklare annars.
    Vi har funderat på det, men kontraktet med honom går ut 2 dagar efter vi ska ha flyttat till nya huset. och då blir det ju och köra om hela karsusellen med fotografering osv.. då kommer lägenheten stå tom också.
Svar på tråden Hjälp vi får inte våran lägenhet såld i Stockholm (Täby)!!!!