• Anonym (trötter)

Grannarna tar våran parkeringsplats....

Våra grannar ställer sig på våran parkeringsplats vid våran husvagn.
    Alla har en campingtomt och de har valt att bygga bort sin parkering och ha större tomt istället.
    Och när vi kommer så snabbar dom sig att flytta bilen.
    Blir så jäkla arg på dom - fattar inte varför dom tror att det är ok att stå där?!
    Har tagit upp det med campingen men de bryr sig inte.

Jag tycker det är svårt att säja till dom - är rädd för att göra mig ovän med dom.
    Dom är dessutom supertrevliga. Men det är så himla nonchalant.

Nu har jag ont i magen varje gång vi skall dit.

Och så spelar deras ungar fotboll brevid bilarna och även om jag säjer till så står dom där 10 minuter senare ändå...

Pust. Va tvungen att skriva av mig bara...
    Någon som har något tips?

• Svar på tråden Grannarna tar våran parkeringsplats....
  • Anonym

OM dom flyttar sig när ni kommer spelar det väl inte så stor roll eller?

Att ungarna sparkar boll vid bilarna tycker jag verkligen ni ska ta upp, det är inte okej tycker jag.

• JennieNygren

Säll nått i vägen när ni inte e där så dom inte kommer in på platsen...
    Har jag gjort förut och dom fatta vinken... =) 

• Frontline

Vad spelar det för roll om dom står där när ni inte är där?

Sen att barnen spelar fotboll får du ju ta och säga till barnen föräldrar..

En del har stora I-landsproblem

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (trötter)
    Anonym (granne) skrev 2011-06-03 16:15:12 följande:
    Men väx upp för fan, skaffa ett liv...Jävla surfitta till granne du är som klagar till campingen istället för att ta det direkt med den det berör.
    Bra tips.... Tack så mycket
  • Anonym (Pinnen)

Slå ned några pinnar mitt i parkeringen. Bör funka. Och så tar du bort dem innan du själv parkerar där.

• riboflavin

Upp med 4 stolpar och en kätting i värsta fall så kan du låsa runt parkeringsplatsen. Ett annat tips är att prata med de grannar som parkerat på er p-plats och förklara att det är er plats och att ni inte vill ha deras bilar där.

• Gurkburk

Jag hade pratat med grannarna på ett trevligt sätt. Det behöver inte bli en konflikt. Bara säg att ni skulle uppskatta om de inte parkerade på er parkering. Är de vettiga kommer de be om ursäkt och inte göra om det igen. Annars gör  en skylt där det står PRIVAT PARKERING och slår ner i marken när ni inte är där.

I början när flyttade dit vi bor nu var vi med om att grannar parkerade på vår uppfart vid två tillfällen. Helt seriöst, vi bor i kedjehus och de körde alltså in på vår tomt och ställde sig på vår garageuppfart så vi inte själva kom in med bilen. En gång stod dessutom min bil (vi har två) parkerad innanför så hade jag velat använda den hade jag inte kommit ut. Den ena gången ställde sambon sig och tutade tills de kom ut och flyttade bilen. Då skyllde de på att det var fullt på besöksparkeringen och de hade gäster (jaha???). Andra gången stod bilen kvar i över ett dygn och när sambon ringde på för att säga åt dem att flytta på den tyckte de han överdrev och anledningen till att de inte flyttat på bilen på så länge var att de inte hade varit ute under dagen (klockan var 17.30). De hade parkerat där kvällen innan för de trodde vi var bortresta då ingen bil stod där kl 21. Helt otroligt. De ska var glada att det bara var sambon som var hemma då, jag hade inte varit lika lugn som honom.

• Anonym

Jag har sett på campingar att de som har husbil och tar den för att åka iväg på utflykter, handla etc. ställer en eller ett par bockar i sin campingruta medan de är borta. Så att folk ska veta att rutan är upptagen fast det inte stå någon där för tillfället. Det kanske kan vara en idé för er?

(Hoppas du vet vilka bockar jag menar, som sågbockar typ).

Svar på tråden Grannarna tar våran parkeringsplats....