• Emmacornelia

Nya tråden för oss med Bf december 2011!

Då flera i den andra tråden ville ha in bf-lista och länk till bildtråden i trådstarten, och trådstartaren inte verkade finnas kvar, bestämde vi oss för att börja från början! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-04 23:02
    LÄNK TILL BILDTRÅDEN!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m58598778.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-08 13:04
    Tråden med vår bf-lista! Uppdatera om det kommer nya =)

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m59386537.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-12 23:50
    Tråden där vi slår våra kloka huvuden ihop och fixar till en kanon-lista för inköp inför våra bebisars ankomst!

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m59462407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-11 18:36
    Packningstips inför förlossningen :)

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m61924583.html

• Svar på tråden Nya tråden för oss med Bf december 2011!
  • Isabelle och Casper

Vi fick en stor kille på 4670g å 52cm i lördags kväll, så nu har min älskade Isabelle blivit storasysterHjärta. Vi kom in vid 20.10 å 21.04 kom han utGlad bf+7

• copycat83

I torsdags kom så äntligen vår lilla tjej till världen! 3410 g tung och 50 cm lång. Efter 11 timmars slit blev det sugklocka och klipp till sist. Vi mår alla bra och jag är så glad att det är över!

• Veladis
    copycat83 skrev 2012-01-14 07:11:09 följande:
    I torsdags kom så äntligen vår lilla tjej till världen! 3410 g tung och 50 cm lång. Efter 11 timmars slit blev det sugklocka och klipp till sist. Vi mår alla bra och jag är så glad att det är över!

GRATTIS!
    Jag har också blivit klippt, med min första och även om det inte var så kul då så har jag absolut inga men efter det idag.  
  • Veladis

Vi har blivit tvugna att börja med ersättning här. Det kändes lite jobbigt först, då jag ammat de äldsta två helt utan att ge en droppe tillägg. Inte för att jag tycker att det är fel med ersättning, men jag vill så gärna kunna amma själv.   Men efter en vinterkräksjuka och två mölkstockningar + såriga bröstvårtor på det, allt på tio dagar strax efter förlossningen var det liksom bara att inse att mjölken hade svårt att komma ikapp. Så nu varvar vi flaska och ersättning. Det känns helt OK nu.  

• many87

Grattis till er alla som fått =)
    hur fungerar amningen för er?
    jag fick inte igång amningen alls, Signe ville inte ta bröstet och vi körde med amningsnapp, men brösten blev jätte såriga och hon fick inte tillräckligt med mjölk, hon fick extra mat på bb och försökte pumpa men kom inge typ 2droppar... Nu är hon ju 5veckor gammal drygt, och jag börjar acceptera att hon får ersättningen men känns väldigt tungt att inte kunna amma sitt eget barn faktiskt =( men hon mår bra och de är huvudsaken att hon mår bra och växer som hon ska =)

• Ansi30

Mina bröst gör ont hela tiden, helammar men får se hur länge jag orkar.

• Fru Massu
    many87 skrev 2012-01-14 12:20:51 följande:
    Grattis till er alla som fått =)
    hur fungerar amningen för er?
    jag fick inte igång amningen alls, Signe ville inte ta bröstet och vi körde med amningsnapp, men brösten blev jätte såriga och hon fick inte tillräckligt med mjölk, hon fick extra mat på bb och försökte pumpa men kom inge typ 2droppar... Nu är hon ju 5veckor gammal drygt, och jag börjar acceptera att hon får ersättningen men känns väldigt tungt att inte kunna amma sitt eget barn faktiskt =( men hon mår bra och de är huvudsaken att hon mår bra och växer som hon ska =)
    här fungerar det bra, dock var det väldigt jobbigt i början då mina bröstvårtor strejkade men jag kämpade på. svorde som aldrig förr varje gång han tog bröstet men nu ca 2 veckor efter har dom vant sig och de gör inte ett dugg ont längre så nu njuter vi båda två
    Dotter född 14 juni 2005, son född 29 dec 2011 <3
  • Annelie 956

Hej på er decembermammor Jag har "tjuvläst" tråden/trådarna sedan länge och nu ansökte jag att få vara med i fb-gruppen. Hoppas jag få vara med. :) Den 14/12 föddes lille Vincent. 3105 g, 49 cm lång. /annelie westlund

• Muminstjej

Här funkar amningen bra, tack och lov! Var så orolig att det inte skulle funka.

• MrsAssault
    Ansi30 skrev 2012-01-14 12:37:39 följande:
    Mina bröst gör ont hela tiden, helammar men får se hur länge jag orkar.
    Mina gjorde skitont också, fick värsta såren och det tog typ en halvtimme för honom att ens få grepp, det var HEMSKT! Men jag höll ut och nu funkar det hur bra som helst, är lite öm ibland när det blir en lång session dock. Han gillar att ligga och snutta i evigheter efter att han ätit klart
  • Valborgs

Länge sen man var här inne nu, hänger mest på facebook, men skulle vara kul att höra från er som inte är där. Hur mår ni och bebisarna? Går allt bra? Skapa gärna ett "fejkkonto" på fb och häng med oss där.. :)
    Kramar Johanna

♥ Emilia 010316 ♥ Alva 111216 ♥
  • Mamma 2011

Är inte på FB men helt kär i min kille som kom den 16 dec. Det funkar fint, förstås vaken på nätterna och lite grinig ibland. Jag är väl hyfsat återställd. Efterkontrollen innebar order om mer knipövningar. Är det någon som kommit igång med träning?

• Lillamy123

Amningen fungerade inte alls...kämpade 6 veckor... 6 veckor för länge. Blev sjukskriven pga stress, ångest och kunde inte vara själv med mitt barn pga det. Så pappan fick vara hemma några veckor.. Jag gav då upp och kände mig otroligt misslyckad då amningsmottagningen stöttade mig lite VÄL till att kämpa på. MEN de var också dom som sa åt mig att nu får du sluta... Trodde aldrig de skulle säga en sån sak...

Jag pumpade sedan ur mjölk i 4 låånga veckor. Men när jag tillslut slutade med det så kändes det faktiskt riktigt bra... SÅ KRÅNGLIGT att få tiden att räcka tid för en liten bebis och hinna pumpa ur mjölk var 3e timme å hinna med sömn osv... Ångrar att jag lade ner så mkt energi på det och känner att jag missade så mkt kvalitetstid.

• kvinnan78

Usch vad jobbigt för er:( inte alls så mysigt som man hade hoppats starten skulle bli:( jag säger som ovan, skaffa ett fejk konto på fb o är med bara i vår grupp där, det har hjälpt mig mkt, vi har haft 2 sjukhusvistelser redan:(

• Arwen77

Såg att många skrivit om amning, jag skulle bara vilja skriva ett peppande inlägg om att det absolut kommer att bli bättre!! Min amning krånglade väääldigt länge, typ 2 månader, men sen flöt det på jättebra! Hade också väldigt ont osv...

Svar på tråden Nya tråden för oss med Bf december 2011!