Sälja sitt guld
Någon som ver vad dom heter som står ute i handeln. Man kan sälja sitt guld genom dom? Jag menar då inte smsguld. Här lämnar man direkt till dom och får pengarna i handen.
Någon som ver vad dom heter som står ute i handeln. Man kan sälja sitt guld genom dom? Jag menar då inte smsguld. Här lämnar man direkt till dom och får pengarna i handen.
Ja du många smyckesbutiker köper guld. Det brukar stå en skylt på gatan tes "guld köpes" Sms gld är ju bara skit då dom inte betalar alls lika mycket som guldet är värt dessutom=)
finns pantbanker
Tänker du på Goldbuyers?
De står iaf i vårat centrum... (Kan dock säga att deras pris inte är ngt vidare... fick 4ggr mer från guldbrev än vad de erbjöd..)
Det finns mängder av bolag som står ute i köpcentrum. Jämför priset ordentligt. Vissa företag sätter inte ens ut guldpriset på sina hemsidor...Pantbankerna får inte köpa guld utan man pantsätter sitt guld till dem - det är viss skillnad...Och det innebär också att guldet värderas annorlunda än ifall det köps in.
Det var märkligt. SMS-guld var de som fick högst betyg i råd och röns test i ett av de senaste numren.
jag har sålt guld till både smsguld och guldcentrum. Bra betalt och pengarna på kontot en dag efter att det skickades iväg. Det bästa var att jag köpte guldet billigt och sedan sålde så att jag i princip fick tillbaka hela köpesumman. Då är det helt klart värt att byta ut det mot något roligare. Fast jag väntar så klart med att köpa det nya tills priserna sjunker lite.
Alla butiker och pantbanker ger ju rejält mycket sämre för guldet.
Jane819 då får gärna kontakta oss på info@smsguld.se så vi kan undersöka vad som har hänt i ditt fall. Jag känner inte till att någon polisanmälan har kommit in mot oss och vi känner inte heller till någon kund som inte fått ut sin betalning. Däremot var vi sena i slutet av november och början på december med några betalningar men numera är vi i fas med alla betalningar.
Pantbanker som http://www.24pantbank.se är ett alternativ men priserna på pantbankerna är lägre eftersom du inte säljer guldet utan belånar och pantsätter ditt guld. Om du inte löser ditt guld på pantbanken så säljer de guldet vidare.
Om du vill ha pengarna i handen så får du gå till guldsmedsbutiker.
Jag var inne på guldfynd och frågade och som en varning: Man får dryga 100kr/gr MINDRE av dom än om du skickar iväg till tex smsguld. Så jämför priset!
Tryggheten ja visst att man får pengarna...
Men gå runt till guldbutiker och kolla eller ring runt till dom du har där hemma. Priset skiljer som sagt rätt mycket..