• EmilieTh

Amningsrum i Sundsvall?

Hej!

Jag har en nyfödd liten kille som jag skulle vilja ta med in till stan nån dag, men det som hindrat mig hittills är att jag känner mig lite osäker på hur jag ska göra med amningen. Det skulle kännas bra om jag visste att det fanns något amningsrum i centrum som jag kunde gå undan till om det behövdes...

Någon Sundsvallsbo som vet om det finns något sådant rum i centrala Sundsvall?

• Svar på tråden Amningsrum i Sundsvall?
  • IsaCMoJs

Jag vet inte men är det inte lättare att ge bebisen mat där du befinner dig? Kanske lägga en sjal eller nått över er om du känner att du vill skyla dig? Kan ju bli jobbigt att gå runt och leta ett speciellt ställe med en ledsen hungrig bebis tänkte jag!

• vittra

Det fanns ett på IN förut men tror det är stängt nu iom att barista slog igen. Jag har ammat vart som helst, när som helst, så jag har inte brytt mig om sådant som amningsrum...

• EmilieTh

Nej, det är sant att det lättaste nog är att amma på plats så att säga. Får väl vänja mig vid att göra så. När pojken väl börjar skrika har han sällan lust att vänta på matenGlad

Hade dock varit skönt att veta att det fanns ett särskilt amningsställe OM man skulle vilja gå undan och sitta lite längre i lugn och ro. Ofta måste blöjan bytas i samband med amningen och sen kanske man ammar lite till osv... och då hade det varit smidigt att ha allt på samma ställe så det inte blir så mycket spring. Så de borde definitivt fixa tillbaka ett sånt rum till centrum tycker jag.

Tack för era svar!

Svar på tråden Amningsrum i Sundsvall?