• s81

Repa i glasögonen *grrrr*

Måste bara höra efter om det är nån här som vet om en liten repa på glasögonen går att få bortslipad eller måste hela glaset bytas ut?

Är så trött på glasögonen nu! Har köpt nya och krånglat för att få till dom riktigt bra oxå går jag och klantar till mig genom att tappa glasögonen på asfalten så det blir en liten repa... orkar inte!!!

• Svar på tråden Repa i glasögonen *grrrr*
  • RiaRa

Tyvärr bara att byta glaset. Rynkar på näsan

• s81
    RiaRa skrev 2011-06-06 14:26:04 följande:
    Tyvärr bara att byta glaset. Rynkar på näsan
    Misstänkte det

Måste man lämna ifrån sig glasögonen under tiden eller beställer dom bara ett glas och byter ut det sen när det kommit till butiken?
  • SaraSara
    s81 skrev 2011-06-06 14:27:41 följande:
    Misstänkte det

Måste man lämna ifrån sig glasögonen under tiden eller beställer dom bara ett glas och byter ut det sen när det kommit till butiken?
    När jag har bytt glas har de hört av sig när glasen kommit så har jag lämnat in glasögonen över dagen för själva bytet. Finns ju ingen anledning att vara utan glasögonen medan de väntar på beställningen.
  • s81
    SaraSara skrev 2011-06-06 14:30:08 följande:
    När jag har bytt glas har de hört av sig när glasen kommit så har jag lämnat in glasögonen över dagen för själva bytet. Finns ju ingen anledning att vara utan glasögonen medan de väntar på beställningen.
    Det var ju skönt att höra! Nä, utan glasögon kan jag inte vara, då behöver jag nog en ledsagare

Tänkte om man fick låna några andra fula glasögon under tiden...
  • RiaRa

Många optiker har egen verkstad och kan därför beställa hem ett glas som de sedan slipar i egna verkstaden. Det brukar ta ett par timmar, att slipa.

Har du försäkring på glasögonen? Då kan du komma undan med bara självrisken i kostnad.
    Ring butiken och kolla med dem hur de brukar göra.

Visst är det otroligt irriterande med repor?! 

• s81
    RiaRa skrev 2011-06-06 14:32:34 följande:
    Många optiker har egen verkstad och kan därför beställa hem ett glas som de sedan slipar i egna verkstaden. Det brukar ta ett par timmar, att slipa.

Har du försäkring på glasögonen? Då kan du komma undan med bara självrisken i kostnad.
    Ring butiken och kolla med dem hur de brukar göra.

Visst är det otroligt irriterande med repor?! 
    Väldigt irriterande med repor!! Speciellt när man märker efteråt hur klantig man var!

Det här är en optiker som inte slipar egna glas, beställer tydligen från England... får se vad dom säger om det hela. Jag tog tyvärr ingen försäkring men jag tror det ingår i hemförsäkringen.
Svar på tråden Repa i glasögonen *grrrr*