Drömtydning
Jag har haft intensiva drömperioder där jag funderat mycket på vad meningen är med dessa nattliga äventyr.
Drömmar är vårt undermedvetnas bruk av ett rikt symbolspråk för att synliggöra en viss livssituation. Ibland räcker inte ord till för att beskriva det som "bara känns". Där spelar drömmen en viktig roll.
Vi använder drömmen för att ta oss förbi de föreställningar vi har gjort oss om vad som är rätt och riktigt. Drömmen tar ingen hänsyn till våra "vakna sanningar" utan tar oss med till vårt verkligt sanna!
Drömmen är inte alltid vad den verkar vara. Om man ägnar lite tanke åt de symboler som används och framförallt vad dessa symboler betyder för drömmaren själv så har man hittat en väg till att medvetandegöra "det vi egentligen redan vet"!
Därför så skulle jag tycka det var roligt om vi kunde dela med oss av våra drömmar och tolka de tillsammans. Jag tolkar gärna era drömmar om jag kan, men kom ihåg att om min (eller någon annans) tolkning känns fel så är den förmodligen det. Det är ju din dröm!